کد خبر:262181
پ
انتخابات
پژواک گزارش می‌دهد:

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ روز چهارم

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخا‌بات ریاست‌جمهوری، صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

چهارمین روز ثبت‌نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخا‌بات ریاست‌جمهوری، صبح امروز در محل ستاد انتخابات کشور آغاز شد.

 

*** ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

 

به گزارش پژواک، به نقل از خبرگزاری سروش، چهارمین روز ثبت‌نام از داوطلبان انتخ‍ابات ریاست‌جمهوری سیزدهم صبح امروز (جمعه) در ستاد انت‍خابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.

به گفته دبیر ستاد انتخ‍ابات کشور، ۸۱ نفر در سومین روز ثبت‌نام به ستاد انتخابات کشور مراجعه کردند و تعداد ثبت‌نام کنندگان را به ۲۱۱ نفر رساندند.

علی مطهری، محمود صادقی، محسن مهرعلیزاده ، رامین مهمانپرست و محمدرضا صباغیان تنها چهره‌های سرشناس سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انت‍خابات ریاست جمهوری سیزدهم بودند.

پیش‌بینی می‌شود علیرغم ترافیک سبک روز سوم ستاد انتخا‌بات کشور، خیابان فاطمی تهران در چهارمین روز خود شاهد تردد پرحجم داوطلبان و چهره‌های مطرح سیاسی کشور باشد.

 

*** ثبت نام امیر سرتیپ ایرج شاهوردی در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۶:۴۱

 

امیر سرتیپ ایرج شاهوردی رئیس اطلاعات راهبردی و امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

انتخابات

 

*** ثبت نام شاهین محمد صادقی در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۶:۱۵

 

شاهین محمد صادقی نماینده ادوار مختلف مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

انتخابات

 

*** ثبت نام متانی در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۵:۵۰

 

علیرضا متانی دبیرکل حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

انتخابات

 

*** بازدید سخنگوی شورای نگهبان از ستاد انتخابات/ ۱۴:۴۶

 

عباسعلی کدخدایی در چهارمین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با حضور در محل وزارت کشور در جریان روند ثبت نام‌ها قرار گرفت.

کدخدایی بعد از بازدید از ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه هم از باب وظیفه نظارتی که بر روند انتخابات داریم و هم برای خدا قوت گفتن به دوستان در وزارت کشور از ستاد بازدید کرده ام، گفت:

دوستان وزارت کشور تدابیر خوبی اندیشیده‌اند و خوشبختانه امسال با توجه به مصوبه شورای نگهبان امسال شاهد جشنواره ثبت نام نبودیم.

بر اساس آمار ارائه شده، ثبت نام افرادی که شرایط اولیه را نداشته‌اند، خیلی کم شده است. ما در شورای نگهبان مصر هستیم کسانی که واجد شرایط هستند حتما شرکت کنند تا مردم برای انتخاب گزینه های خود تنوع بیشتری در اختیار داشته باشند.

 

انتخابات

 

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه تاکید کرد:

کسانی که شرایط اولیه را ندارند هر چه کمتر مراجعه کنند یا مراجعه نکنند بهتر است چون ملاک ما در بررسی نهایی شرایطی است که شورای نگهبان اعلام کرده است.

 

وی همچنین درباره فرصت شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان، گفت:

شورای نگهبان طبق قانون پس از پایان ثبت نام ۵ روز فرصت اولیه دارد که نظر خود را اعلام کند و از روز یکشنبه بررسی‌ها شروع می‌شود.

اگر بتوانیم در این پنج روز اعلام نظر می‌کنیم و اگر فرصت کم بود می‌توانیم درخواست تمدید مهلت بررسی را داشته باشیم.

 

کدخدایی با بیان اینکه شورای نگهبان طبق قانون پنج روز دیگر هم می‌تواند زمان بررسی را تمدید کند، گفت:

بدین ترتیب شورای نگهبان حداکثر ۱۰ روز برای اعلام نظرات خود فرصت دارد.

 

سخنگوی شورای نگهبان در پایان، اظهار داشت:

امیدوارم ۲۸ خرداد همه پای صندوق‌های رای حاضر شویم.

 

انتخابات

 

*** ثبت نام تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۰:۵۳

تاجزاده با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

انتخابات

 

*** ثبت نام فریدون عباسی در انتخابات ریاست جمهوری/ ۹:۵۴

 

فریدون عباسی، رئیس کمیسیون انرژی مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

عباسی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:

دولتی که مبلغ آن هستم نخبگانی نام دارد و شعار ما بازگشت به مردم با صداقت است.

کشور ما در دهه اخیر در شرایطی است که مناسبات جدید جهانی با توجه به گسترش فضای مجازی در حال شگل گیری است و مرزهای جغرافیایی دچار تغییر شده است بنابراین لزوم ایجاد محاسبات و قطب بندی جدید شکل گرفته است و مقررات هم در آینده تغییر خواهد کرد.

در این زمان ما به یک قدرت منطقه ای و نوظهور تبدیل شده ای که به دلیل بنیان‌های ایدئولوزیکی و دفاعی داریم اما از نظر اقتصادی و مسایل فرهنگی از نظر داشتن قوانین مدونی در حوزه قضایی و قانونگذاری در حدی نیستیم که بتوانیم تمدنسازی نوین اسلامی را رقم بزنیم.

 

وی در ادامه افزود:

در شرایط جدید باید دولت جدید حتما با تکیه بر توان داخلی نگاه به ظرفیت‌های داخلی و دیپلماسی فعال گفت و گو در جهت حل مشکلات در حوزه سیاسی و اتکا به خداوند متعادل و پیگیری نظریه مقاومت و توام با نظریه میدان با نظریه گفت و گو باشیم.

برای این که بتوانیم در مناسبات جهانی داخلت کنیم و تاثیرگذار باشیم نیاز است که از انسجام داخلی برخوردار باشیم. دولت نقش مهمی در برقراری انسجام داخلی دارد و ارتباط تنگاتنگی را با مجلس خواهیم داشت. دولت آینده با مشورت مجلس از حضور نخبگان استفاده خواهد کرد از بخش خصوصی به طور جدی استفاده خواهد کرد.

مجلس و دولت بخش خصوصی اصناف و سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد برای عبور از این برهه استفاده خواهیم کرد.

 

انتخابات

 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در ادامه بیان داشت:

ما نیاز به بازطراحی سیستم و سازکار دولت داریم باید آزادی را از انحصار خارج کنیم. ما باید همدل و همراه باشیم و در چارچوب قانون اساسی و تلاش کنیم همه علایق و سلایق سیاسی در چارچوب نظام برای حل مشکلات کشور بیشتر از گذشته وارد عرصه شوند به مردم ایران اطمینان کنیم مردم شایسته عزت بیشتری هستند.

من نیامدم با کسی رقابت کنم و به نفع کسی کنار بروم من همراه سایر داوطلبان هستیم که تایید شورای نگهبان را اخذ کرده باشند.

اگر شورای نگهبان تایید کند با توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و علمی این جانب و جزء افرادی باشم که در جلساتی به مردم معرفی شوم فرصت دارم که حرف‌های خود را بزنم و نفع و ضرر اینجا معنی ندارد که به نفع یا ضرر کسی کنار بروم.

 

عباسی در پایان درباره احزاز صلاحیت خود، بیان داشت:

صلاحیت من رد نخواهد شد، شاید احراز صلاحیت برای پست ریاست جمهوری نشود.

این به تشخیص شورا براساس قانون است.

من از همه کاندیداها دفاع می‌کنم و نظرات شان را به گوش مردم می‌رسانم.

 

انتخابات

 

*** ثبت نام سردار افشار در انتخابات ریاست جمهوری/ ۹:۲۰

 

سردار افشار، فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

وی در حاشیه نام نویسی، عمده مسئولیت‌های خود را عضویت در شورای مرکزی جهاد سازندگی نیروی مقاومت بسیج، ستاد مرکزی سپاه دوران جنگ و وزرات کشور عنوان کرد و گفت:

برای ثبت نام انتخابات و به صورت مستقل آمدم.

 

معاون اسبق وزارت کشور با بیان اینکه برنامه‌های مفصلی دارم، گفت:

۴۷ برنامه ملی غربال آفرین داریم که در هشت سال روی آنها کار شده است و به تدریج به اطلاع مردم خواهم رساند.

 

انتخابات

 

به گزارش پژواک، فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج که با شعار با مردم برای مردم به ستاد انتخابات مراجعه کرد، در پایان پیرامون اینکه آیا با نظامیان ائتلاف می‌کند، اظهار کرد:

با کاندیدای نظامی ائتلاف نمی‌کنم با هم کنار می‌آییم.

در حوزه اقتصادی طرحی برای اشتغال داریم.

چون هرچه جلوتر برویم با کوچک سازی دولت، اتوماسیون شدن صنعتی و فضای مجازی افراد بیکار به جامعه اضافه می‌شوند بنابراین برنامه‌هایی برای اشتغال خرد داریم.

افشار در پاسخ به این پرسش که اگر آقای رییسی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شود برنامه شما برای ماندن یا کنار رفتن چست، گفت: انشاءالله در خدمت و کنار ایشان هستم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه