کد خبر:263522
پ
خورشید مصنوعی
پژواک گزارش می‌دهد:

خورشید مصنوعی؛ بزرگترین پروژه علمی تاریخ بشر

خورشید مصنوعی یا راکتور همجوشی هسته‌ای یکی از بزرگترین پروژه‌های علمی بشر خواهد بود که آینده انرژی در جهان را دگرگون می‌کند.

خورشید مصنوعی یا راکتور همجوشی هسته‌ای یکی از بزرگترین پروژه‌های علمی بشر خواهد بود که آینده انرژی در جهان را دگرگون می‌کند.

 

*** خورشید مصنوعی چیست؟

 

به گزارش پژواک، خورشید مصنوعی در واقع یک راکتور هسته‌ای پیشرفته می‌باشد.

این راکتور هسته‌ای قادر به بازسازی فرآیندی است که در ساختار خورشید سوزان طبیعی اتفاق می‌افتد.

آذرماه سال ۹۹ بود که رسانه‌های چین گزارش دادند که این کشور توانسته است با موفقیت راکتور همجوشی هسته‌ای (خورشید مصنوعی) خود را برای اولین بار به کار اندازد و به پیشرفت چشمگیری در زمینه قابلیت‌های تحقیقات انرژی هسته‌ای دست یابد.

 

 

این خورشید مینیاتوری دارای میدان الکترومغناطیسی است و توانایی پرتاب ذرات یونیزه را دارد.

این وسیله آلومینیومی میلیون‌ها مرتبه از خورشید واقعی کوچک‌تر است و با تنها ۳ متر عرض، شبیه توپی است که سیم‌های مختلف به آن متصل شده.

دانشمندان این خورشید کوچک را توپ بزرگ قرمز نام گذاری کرده‌اند.

در مرکز این وسیله یک آهن ربا برای شبیه‌سازی میدان مغناطیسی خورشید قرار گرفته است.

دانشمندان با تزریق هلیوم به آن، گاز درونی را یونیزه و به پلاسما تبدیل می‌کنند.

توسعه انرژی همجوشی هسته‌ای نه تنها راهی برای تامین نیاز‌های استراتژیک حوزه انرژی چین محسوب می‌شود بلکه در زمینه توسعه پایدار انرژی و اقتصاد ملی چین نیز دارای اهمیت زیادی است.

پروژه‌ خورشید مصنوعی می‌تواند یک منبع انرژی پاک و نسبتاً ارزان باشد و از تولید زباله‌های هسته‌ای جلوگیری خواهد شد.

این پروژه که یک راکتور محسوب می‌شود و در واقع هیدروژن را به یک انرژی تجدید پذیر تبدیل می‌کند و هجومشی هسته‌ای را ایجاد خواهد کرد.

 

*** رکورد شکنی جدید خورشید مصنوعی چین 

 

شایان ذکر است، چندی پیش گزارشی منتشر شد مبنی بر این که خورشید مصنوعی چین در ماموریت دستیابی به انرژی همجوشی به رکورد جدیدی دست یافته است.

در حالی که تلاش‌های مشابهی در ایالات متحده، اروپا، روسیه و کره جنوبی در جریان است، این خورشید مصنوعی رکورد قبلی خود را از لحاظ زمانی ۵ برابر بهبود بخشید.

 

 

طبق اعلام رسانه‌های دولتی چین، این کشور در تلاش برای تحقق یک راکتور همجوشی به نقطه عطف دیگری رسیده است و یکی از خورشیدهای مصنوعی آن موفق به حفظ دمای شدید چندین برابر بیشتر از رکورد قبلی خود شده است.

 

*** خورشید مصنوعی آینده انرژی در جهان را دگرگون خواهد کرد

 

به گزارش پژواک، استخراج هلیوم با استفاده خورشید مصنوعی توسط چین از لحاظ تولید و مولد انرژی پاک‌ترین و بی ضررترین تولید انرژی در جهان است.
کشورهای توسعه یافته مثل آمریکا، کره جنوبی و ژاپن هم در حال توسعه این فناوری هستند و انرژی هسته‌ای در مقیاس اتمی هم در حال منسوخ شدن می‌باشند.

کشورهایی که در حال دستیابی به این فناوری هستند با توجه تحقیقات صورت گرفته دیگر نیازی به انرژی هسته‌ای نخواهند داشت.

با این توصیفات انتظار می‌رود دولت آینده برای این موضوع و دست یافتن به این فرآیند که آینده انرژی در جهان را دگرگون خواهد کرد، اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد و به فکر توسعه انرژی‌های پاک باشد.

تمام منبع انرژی در همجوشی است و می‌تواند برای تسلط جهانی بر کشورها بسیار وسوسه بر انگیز باشد.

پس از فعال شدن و رسیدن به نتیجه نهایی این پروژه‌ی خورشید مصنوعی، شاهد تولید انرژی نامحدودی در زمین خواهیم بود و بسیاری از مشکلات مربوط به آب‌ و هوا و انرژی در زندگی بشریت تغییر خواهد کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه