کد خبر:265664
پ
۶۲۰۰۱۴۴۷
پژواک گزارش می‌دهد:

خودروی پرنده‌ای با قیمت یک شاسی‌بلند لوکس

هزینه یک خودروی پرنده برقی جدید تقریباً هم‌اندازه با یک خودروی شاسی‌بلند لوکس است و حتی برای پرواز با آن نیازی به گواهینامه خلبانی نیست.

هزینه یک خودروی پرنده برقی جدید تقریباً هم‌اندازه با یک خودروی شاسی‌بلند لوکس است و حتی برای پرواز با آن نیازی به گواهینامه خلبانی نیست.

 

*** خودروی پرنده‌ای با قیمت یک شاسی‌بلند لوکس

 

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، یک خودروی پرنده الکتریکی جدید و عجیب با بال‌هایی که آن را شبیه به یک قایق پرنده کرده است، در ویسکانسین آمریکا به پرواز درآمد و شرکت سازنده آن می‌گوید هنگامی که به بازار بیاید، قیمتی تقریباً برابر با یک شاسی‌بلند لوکس خواهد داشت.

بنابراین اگر می‌توانید یک شاسی‌بلند لوکس بخرید، ممکن است دور نباشد آن روزی که تصمیم بگیرید بدون نیاز به مجوز خلبانی به آسمان پرواز کنید.

شرکت “اوپنر”(Opener)” مستقر در کالیفرنیای آمریکا قصد دارد تا قبل از پایان سال جاری میلادی، ۲۵ فروند از این خوردوهای پرنده فوق سبک موسوم به بلک‌فلای”(Blackfly) را که از طریق رایانه هدایت می‌شوند، به فروش برساند.

“بلک‌فلای” دارای یک کابین در وسط خود است که یک نفر ظرفیت دارد. دو بال نیز در جلو و عقب آن قرار دارند که هر کدام مجهز به چهار موتور و پروانه الکتریکی هستند.

رایانه‌های نصب شده روی آن می‌توانند بال‌ها در هر زاویه‌ای کج کنند، به این معنی که “بلک‌فلای” می‌تواند هم نقش یک هواپیما را ایفا کند و هم یک بالگرد. اما هیچ چرخی در آن وجود ندارد، زیرا قسمت تحتانی آن به شکلی طراحی شده است که به سادگی روی زمین قرار بگیرد.

این خودروی پرنده برای بازار وسایل نقلیه ورزشی-تفریحی ایالات متحده ساخته شده است. از آنجا که این خودروی پرنده در کلاس فوق سبک است، نمی‌تواند بیش از ۱۱۵ کیلوگرم وزن را با خود حمل کند و همچنین اجازه پرواز با آن در شب یا نزدیک شهرک‌ها یا شهرها وجود ندارد. اما از طرف دیگر، برای پرواز با آن نیازی به گواهینامه خلبانی نیست، زیرا یک وسیله نقلیه ورزشی-تفریحی است که مجهز به یک چتر نجات برای مواقع اضطراری است.

“مارکوس لنگ” مدیر عامل شرکت “اوپنر” می‌گوید: موتورها و باتری‌های منحصر به فرد “بلک‌فلای” همگی توسط شرکت ما تولید شده‌اند و پیشرانه اختصاصی آن از نظر اندازه دارای قدرتمندترین موتورهای جهان است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه