کد خبر:259339
پ
رونمایی از مرکز مانیتورینگ خدمات دیجیتال پایه همراه اول
پژواک گزارش می‌دهد:

رونمایی از مرکز مانیتورینگ خدمات دیجیتال پایه شرکت همراه اول

مرکز مانیتورینگ خدمات دیجیتال پایه همراه اول با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیرعامل شرکت همراه اول، برخی فعالان این حوزه و اصحاب رسانه به صورت رسمی رونمایی شد.

مرکز مانیتورینگ خدمات دیجیتال پایه شرکت همراه اول با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی، مدیرعامل شرکت همراه اول، برخی فعالان این حوزه و اصحاب رسانه به صورت رسمی رونمایی شد.

 

*** افتتاح مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال همراه اول

 

به گزارش پژواک، مراسم افتتاح مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال ه‍مراه اول با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.

در این مرکز عملکرد یک سری از نرم‌افزارها، پیام‌رسان‌های داخلی و سامانه شاد قابل رصد و ارزیابی است.

خدمات پایه‌ای که در شبکه ملی اطلاعات کشور در حال ارائه است در این مرکز رصد می‌شود و به لحظه اگر اتفاقی رقم بخورد، واکنش لازم برای دفع مشکل صورت خواهد پذیرفت.

خدماتی مثل سامانه دانش آموزی شاد در این مرکز در حال فعالیت و رصد است و برخی از شبکه‌های اجتماعی کشور مانند روبیکا، نماوا و…نیز در این مرکز در حال رصد و مدیریت است.

زیرساخت‌هایی که در همراه اول وجود دارد این مسائل را پشتیبانی می‌کند، در واقع هر سرور که از اپراتور همراه اول به سامانه شاد متصل شود، فعالیت‌های آن رصد و پیگیری خواهد شد.

 

*** امکانات مرورگر بومی ذره‌بین

 

در این مراسم به مرورگر بومی ذره‌بین که یک موتور جستجوی مشابه گوگل است نیز اشاره شد.

این موتور جستجوی بومی شامل تصویر، بازار، آوا فیلم و سریال و خبر و.. می‌باشد‌ که به کاربر نشان داده می‌شود.

یکی از مزیت‌های موتور جستجوی ذره‌بین؛ ویکی‌بین ذره‌بین، جویشگر هوشمند مانند ویکی پدیا است که موضوعات متفاوتی را به مخاطب نشان می‌دهد.

 

*** مانیتورینگ لحظه‌ای پلتفرم‌هایی داخلی کشور

 

با توجه به اینکه در سند طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات بر موضوع رشد و توسعه محتوای داخلی فضای مجازی بر بستر شبکه ملی اطلاعات تأکید شده، شرکت همراه اول به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور علاوه بر اینکه همواره سعی بر حرکت مطابق استانداردهای روز جهانی در حوزه ارتباطات سیار داشته که نمونه بارز آن پیاده‌سازی نسل پنجم (۵G) روی شبکه تجاری خود است، از بحث توسعه زیرساخت‌های ملی نیز غافل نبوده و با توسعه پلتفرم‌های دیجیتال مطابق نیاز مشترکان کشور، سهم بسزایی در خلق ترافیک داخلی داشته است.

مانیتور لحظه‌ای پلتفرم‌هایی نظیر شبکه شاد، برخی شبکه‌های اجتماعی مانند روبیکا و همچنین موتور جستجویی همچون ذره‌بین در این مرکز، هر زمان اتفاق خاصی در روند سرویس‌دهی آنها مشاهده شود، واکنش به ‌موقع را در رفع مشکل خواهیم داشت.

 

*** رفع مشکلات احتمالی با مانیتورینگ لحظه‌ای پلتفرم‌ها

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل همراه اول نیز در این مراسم پیرامون افتتاح این مرکز، تصریح کرد:

با مانیتور لحظه‌ای پلتفرم‌هایی نظیر شبکه شاد، برخی شبکه‌های اجتماعی مانند روبیکا و همچنین موتور جستجویی همچون ذره‌بین در این مرکز، هر زمان اتفاق خاصی در روند سرویس‌دهی آنها مشاهده شود، واکنش به‌ موقع را در رفع مشکل خواهیم داشت.

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه