کد خبر:276235
پ
ایلان ماسک
پژواک گزارش می‌دهد:

خداحافظی کاربران با توییتر؟

پس از تعطیلی موقت توییتر و استعفای کارکنان، ایلان ماسک از مهندسان نرم‌افزار خواست تا در شرکت حاضر شوند.

پس از تعطیلی موقت توییتر و استعفای کارکنان، ایلان ماسک از مهندسان نرم‌افزار خواست تا در شرکت حاضر شوند.

 

*** کاربران از توییتر خداحافظی می‌کنند

 

به گزارش پژواک، بعد از چالش‌هایی که ایمیل‌های ارسال شده توسط ایلان ماسک به کارمندان به‌وجود آورد و موج عظیم استعفای کارکنان و تعطیلی موقت این شرکت را به‌دنبال داشت، به نظر می‌رسد اکنون ایلان ماسک از مهندسان نرم‌افزار خواسته تا در شرکت حاضر شوند.

بعد از بسته شدن تمامی‌ دفاتر توییتر توسط ایلان ماسک و استعفای بسیاری از کارکنان این شرکت، حالا هشتگ “RIPTwitter” در حال ترند شدن است. از طرفی کاربران توییتر نیز به دنبال راهی برای دانلود و آرشیو اطلاعات و توییت‌های خود از این شبکه‌ اجتماعی هستند.

بسیاری از کاربران توییتر نیز در پی یافتن جایگزینی برای توییتراند. مارتین لوئیس، بنیانگذار money saving expert، که ۲ میلیون دنبال‌کننده در توییتر دارد، اعلام کرده که می‌خواهد به شبکه اجتماعی Mastadon کوچ کند. اگرچه او اعتراف کرده که هنوز نمی‌‌داند چگونه از آن استفاده کند.

چندی پیش هم ایلان ماسک، مالک جدید توییتر عکسی از یک سنگ قبر با لوگوی این شبکه اجتماعی را توییت کرد که واکنش‌هایی از سمت کاربران را به همراه داشت.

 

*** چه خطراتی توییتر را تهدید می‌کند؟

 

با این وجود توییتر بیش از هر زمان دیگری آسیب‌پذیر است و احتمالات زیادی وجود دارد که این شرکت با چالش مواجه خواهد شد.

یکی از خطراتی که توییتر را تهدید می‌کند، هک فاجعه‌بار خواهد بود. توییتر هم مانند بسیاری از وبسایت‌های بزرگ در معرض خطر است. بازیگران شروری که می‌خواهند هرطور شده این شبکه اجتماعی را از میدان به در کنند.

از طرفی امنیت سایبری بخش مهمی از یک شرکت قرن بیست و یکمی است یا حداقل باید باشد. این در حالی است که هفته گذشته لیا کیسنر، رئیس امنیت سایبری توییتر این شرکت را ترک کرد.

با اینکه شبکه اجتماعی توییتر امنیت بسیار بالایی دارد اما این امنیت مستلزم نگهداری مداوم است.

مشکل دیگری که شبکه اجتماعی توییتر را تهدید می‌کند امنیت سرورهاست. سرورها برای پلتفرم‌ها نقش اساسی دارند‌. در ضمن، این سرورها همواره نیاز به نگهداری و حفاظت مداوم دارند‌.

 

*** درخواست ایلان ماسک از مهندسان برای حضور در شرکت

 

اواخر روز پنج‌شنبه توییتر ایمیلی به کارمندن شرکت ارسال کرد و گفت که دفاتر توییتر از روز جمعه تا دوشنبه بسته خواهد بود. پس از این اتفاق گویا ایلان ماسک، کارکنان مهندسی را به دفتر مرکزی واقع در سانفرانسیسکو فرا خوانده است. او در دو ایمیلی که صبح روز جمعه به کارمندان ارسال کرده از برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار خواسته تا بعد از ظهر جمعه اعلام حضور کنند.

او همچنین اعلام کرد که کسانی که مجاز به دورکاری هستند می‌توانند از طریق تماس ویدیویی با او صحبت کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه