کد خبر:275710
پ
آیفون
پژواک گزارش می‌دهد:

خبر بد برای طرفداران گوشی آیفون

با افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید آیفون، احتمال دارد که طرفداران این گوشی مجبور شوند برای خرید آن، پول بیشتری پرداخت کنند.

با افزایش قابل توجه هزینه‌های تولید آیفون، احتمال دارد که طرفداران این گوشی مجبور شوند برای خرید آن، پول بیشتری پرداخت کنند.

 

*** خبر بد برای طرفداران گوشی آیفون

 

به گزارش پژواک، نشریه نیک‌کی آسیا در گزارشی نوشت: هزینه‌های تولید مدل‌های آیفون ۱۴ حدود ۲۰ درصد در مقایسه با مدل‌های آیفون ۱۳ افزایش پیدا کرده است. عامل اصلی این افزایش، حسگرهای جدید دوربین CMOS سونی است که به میزان ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و تراشه بیونیک A۱۶ بکار رفته در آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس است که با قیمت ۱۱۰ دلار، تقریبا دو و نیم برابر بیشتر از مدل A۱۵ است که در مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ استفاده شده است.

این موضوع نشان می‌دهد چرا اپل در دو مدل استاندارد آیفون ۱۴، همچنان از تراشه نسل قبلی استفاده کرده است. عدم تغییر تراشه مورد استفاده برای تولید آیفون ۱۴ بدون شک به اپل کمک کرده است هزینه‌های آیفون ۱۴ پرو را در کوتاه مدت تا حدودی جبران کند اما تنها مشکل را به تاخیر می‌اندازد زیرا مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ از تراشه A۱۶ استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش فوربس، اکونومیک دیلی نیوز در گزارش جداگانه ای، مدعی شد اپل افزایش جدید قیمت از سوی شرکت TSMC که بزرگترین تامین کننده تراشه برای این شرکت است و از اول ژانویه سال ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود را پذیرفته است. این افزایش قیمتها نسبتا اندک و سه تا شش درصد برای ویفرهای تراشه است اما پس از افزایش ۲۰ درصدی قیمت از سوی شرکت TSMC پیش می‌آید که بزرگترین افزایش در یک دهه گذشته بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه