کد خبر:261755
پ
پهپاد‌
جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

کاهش جان باختگان حوادث جاده‌ای با کمک پهپاد‌ها

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش جان باختگان حوادث جاده‌ای با کمک پهپاد‌ها خبر داد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی از کاهش جان باختگان حوادث جاده‌ای با کمک پهپاد‌ها خبر داد.

 

*** کاهش جان باختگان جاده‌ای

 

به گزارش پژواک، سردار قاسم رضایی در اولین جلسه قرارگاه کاهش تصادفات ناجا در سال ۱۴۰۰ با اشاره به انتظارات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب برای کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای، اظهار داشت:

خوشبختانه شاهد اقدامات اثرگذار پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به منظور کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای هستیم، البته معتقدم که تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم و تحقق این مهم بایستی تداوم داشته باشد.

ارائه راهکار‌های عملیاتی برای کاهش جان باختگان جاده‌ای و تصادفات در تقدم هر برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌باشد.

 

وی با بیان اینکه ارتقاء توان عملیاتی و تحرکی پلیس راهنمایی و رانندگی یکی از اقدامات گسترده نیروی انتظامی در راستای تحقق راهبرد کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای است، گفت:

تلاش برای ارتقاء فرهنگ ترافیک و همچنین تعیین نقش و سهم سایر دستگاه‌های مسئول در وقوع تصادفات و مسئول سازی این نهاد‌ها از دیگر اقداماتی است که می‌تواند به کاهش تصادفات منجر شود.

 

*** آموزش‌های فردی و مهارتی

 

سردار رضایی توجه بر آموزش فردی، مهارتی و مدیریتی نیرو‌های راهور را از دیگر ضروریاتی دانست که می‌تواند در مدیریت صحیح ترافیک، کارآمد واقع شود و بر لزوم انعطاف پذیری در توزیع اعتبارات، منابع و سرمایه در اجرای ماموریت‌ها متناسب با جغرافیا تاکید کرد.

 

*** به روز رسانی تاکتیک‌ها

 

وی، به روز رسانی تاکتیک‌ها در اجرای عملیات‌های راهور و بهره مندی از تجهیزات پهپادی به منظور مدیریت ترافیک از دیگر راهبرد‌هایی دانست که می‌تواند به افزایش دستاورد‌های پلیس راهور کمک شایانی کند.

 

*** پیشگام در هوشمندسازی

 

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه پلیس راهور بایستی در هوشمندسازی پیشگام باشد، تصریح کرد:

در راستای تحقق این مهم، فناوری‌های به روز و نوین از جمله دست افزار‌ها به منظور ثبت تخلفات، تجهیزات پهپادی به منظور پایش تردد در جاده ها، سامانه‌های نوین و هوشمند و … به پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تزریق شده و این روند با قدرت ادامه دارد.

 

سردار رضایی بر برنامه‌ریزی گسترده به منظور توسعه انضباط ترافیکی و اصلاح رفتار‌های نابهنجار ترافیکی تاکید کرد و افزود:

نظارت بیشتر بر رفتار رانندگان و کاربران ترافیک نیز می‌تواند در کاهش تصادفات و جان باختگان جاده‌ای موثر واقع شود.

 

*** استفاده از ظرفیت رسانه‌ها

 

به گزارش پژاوک، جانشین فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای توسعه ایمنی ترافیک، تاکید و بیان کرد:

مسئول سازی و تعیین سهم هر دستگاه در زمینه ارتقاء ایمنی ترافیک می‌تواند یکی از کارکرد‌های همراه سازی رسانه‌ها در پیشبرد ماموریت‌های راهور باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری صنایع
ارسال دیدگاه