کد خبر:262544
پ
علی محمد رجبی
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا:

مراقب برنامه‌های موبایلی جعلی کاندیداهای ریاست جمهوری باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با برنامه‌های موبایلی جعلی منتسب به کاندیداهای ریاست جمهوری هشدار داد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نسبت به کلاهبرداری با برنامه‌های موبایلی جعلی منتسب به کاندیداهای ریاست جمهوری هشدار داد.

 

*** کلاهبرداری با برنامه‌های موبایلی جعلی کاندیداهای ریاست جمهوری

 

به گزارش پژواک، علی‌محمد رجبی با هشدار در این خصوص که باید مراقب برنامه‌های موبایلی جعلی منتسب به کاندیداهای ریاست جمهوری بود، اظهار داشت:

با رصد اطلاعاتی کارشناسان و متخصصان پلیس فتا مشخص شده است که در آستانه انتخابات، یک سری اپلیکیشن‌ها در شبکه‌های مجازی به اسم کاندیداهای ریاست جمهوری منتشر می شود.

 

وی با بیان این مورد که این اپلیکیشن‌ها مورد تایید ستادها و مارکت‌های معتبر نیست، تصریح کرد:

این برنامه‌های موبایلی ‌می‌تواند زمینه سرقت اطلاعات و سوء استفاده و دسترسی غیر مجاز به داده‌های شخصی کاربران را فراهم کند.

 

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا به ترفند دیگر کلاهبرداران مجازی با ترفند اد بزن پول بگیر اشاره و بیان داشت:

یکسری افراد نیز در شبکه‌های مجازی گروهی درست کرده و اعلام می‌کنند به ازای هر تعداد از افراد که به گروه اضافه شوند به حساب ادکننده پول واریز می‌شود، جالب تر اینکه رسید پول‌های واریزی را هم در گروه‌ منتشر می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود:

این گروه‌های جعلی نیز به اسم حامیان فلان کاندید یا نامزد انتخاباتی کلاهبرداری می‌کنند در حالی که افراد هرچه مخاطبان خود را به گروه اضافه می‌کند هیچ پولی دریافت نمی‌کنند.

 

*** موارد مشکوک را گزارش کنید

 

به گزارش پژواک، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در پایان با توصیه به استفاده از ضدبدافزار معتبر برای تلفن‌های هوشمند، اظهار کرد:

موارد مشکوک را به سایت پلیس فتا cyberpolice.ir اعلام کنند.

از نصب برنامه‌های موبایلی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خودداری کرده و برنامه‌های مورد نیاز را فروشگاه‌های معتبر نرم افزار دریافت کنند، هچنین با مراجعه به وب سایت رسمی ستادهای انتخاباتی کاندیداها از اعتبار برنامه‌ها مطمئن شوند.

فارس

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه