کد خبر:265093
پ
جف بزوس
پژواک گزارش می‌دهد:

ثروتمندترین‌های جهان چه کسانی هستند؟/ میزان ثروت آن‌ها چقدر است؟

در حال حاضر جف بزوس، با ثروت ۲۰۵ میلیارد دلار، برنارد آرنو با ۱۸۶ میلیارد دلار و ایلان ماسک با ۱۶۰ میلیارد دلار به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ثروتمندترین‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر جف بزوس، با ثروت ۲۰۵ میلیارد دلار، برنارد آرنو با ۱۸۶ میلیارد دلار و ایلان ماسک با ۱۶۰ میلیارد دلار به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم ثروتمندترین‌های جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

 

*** جایگاه اول ثروتمندترین‌ها

 

به گزارش صنایع، آخرین باری که یکی از ثروتمندترین‌ها به مبلغ دارایی‌های جف بزوس نزدیک شده بود، بر می‌گردد به تاریخ ژانویه سال ۲۰۲۱ زمانی که ثروت ایلان ماسک به ۲۱۰ میلیارد دلار رسید.

در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱ رقابت تنگاتنگی بین دو نفر از ثروتمندترین‌ها، ایلان ماسک و جف بزوس بر سر جایگاه اول ثروتمندترین‌ها در دنیا برقرار بود اما از اواسط ماه مارس جف بزوس با تقویت سهام آمازون توانسته است، جایگاه امنی در بین ثروتمندترین‌ها کسب کند و اختلاف خود را با ایلان ماسک افزایش دهد.

 

*** جف بزوس

 

با وجود استعفا جف بزوس از مقام مدیرعاملی آمازون وی کماکان ۱۱ درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

در هفته‌های اخیر کمی از ارزش سهام‌های شرکت‌های بزرگ فناوری کاسته شد و ثروت جف بزوس به ۲۰۵ میلیارد دلار رسید، با این وجود وی کماکان در جایگاه نخست ثروتمندترین‌ها ایستاده است.

 

*** افزایش سهام آمازون و تاثیر بر ثروتمندترین‌ها

 

در تاریخ ۷ جولای ۲۰۲۱ پس از آن‌که ارزش سهام آمازون بیش از ۴ درصد رشد کرد، ارزش دارایی‌های جف بزوس یکی از ثروتمندترین‌ها به ۲۱۱ میلیارد دلار رسید.

ارزش سهام آمازونی زمانی رشد چشمگیری را رقم زد که پنتاگون قرارداد محاسبات ابری خود را با مایکروسافت، رقیب آمازون، لغو کرد.

 

*** برنارد آرنو

 

افزایش قیمت سهام برند لویی ویتون و سایر برندهای لوکسی که در اختیار برنارد آرنو هستند، در ماه‌های اخیر موجب شده است، این فرد ثروتمند فرانسوی گوی سبقت را از ایلان ماسک برباید.

از ماه مارس سال ۲۰۲۰ ثروت آرنو بیش از دو برابر افزایش یافته است.

برند لویی ویتون به عنوان بزرگ‌ترین برند لوکس جهان زیرمجموعه‌های شناخته شده‌ای همچون مویه، هنسی، فندی، دیور و جیوانچی دارد.

طبق آخرین برآوردهای صورت گرفته برنارد آرنو در حال حاضر با ثروتی بالغ بر ۱۸۶.۱ میلیارد دلار در جایگاه دومین فرد ثروتمندترین‌ها در دنیا ایستاده است.

بخش بزرگی از رشد ارزش سهام برند لویی ویتون به لطف افزایش تقاضا برای کالاهای لوکس در جهان بوده است.

در سه ماهه نخست ۲۰۲۱، لویی ویتون در چین که بزرگ‌ترین بازار مصرفی کالاهای لوکس محسوب می‌شود، بیش از ۱۷ میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم نسبت به سه ماهه سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۲ درصد افزایش یافته است.

 

*** جایگاه سوم ثروتمندترین‌ها

 

به گزارش پژواک، گفتنی است مدیرعامل تسلا در حال حاضر با ثروتی بالغ بر ۱۶۰.۳ میلیارد دلار در جایگاه سوم ثروتمندترین‌ها ایستاده است.

ایلان ریو ماسک یک کارآفرین و شخص نامی در زمینه تجارت است، وی بنیان‌گذار، مدیرعامل و مهندس ارشد اسپیس‌اکس، یک شرکت تولیدکننده محصولات صنایع هوافضایی تجاری، در آمریکا نیز است.

این شرکت که در سال ۲۰۰۲ در کالیفرنیا تاسیس شد، امروزه در حال گسترش است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه