کد خبر:262155
پ
پژواک گزارش می‌دهد:

ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری/ روز سوم

سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

سومین روز نام‌نویسی از داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد.

 

 

*** ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری

 

به گزارش پژواک، سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم صبح امروز (پنجشنبه) در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد.

به گفته دبیر ستاد انتخابات کشور، مجموعاً در دو روز گذشته ۱۳۰ نفر به ستاد انتخابات مراجعه و برای شرکت در سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری نام‌نویسی کردند.

گفتنی است، ستاد انتخابات کشور روز گذشته یکی از پرهیاهوترین روزهای خود را تجربه کرد چراکه شاهد حضور محمود احمدی‌نژاد و هوادارانش بود. سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رستم قاسمی، صادق خلیلیان، محمد عباسی، حسن سبحانی و محمدحسن قدیری ابیانه از دیگر چهره‌هایی بودند که در دومین روز ثبت‌نام سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور رفتند.

 

 

*** ثبت نام علی مطهری در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۲:۲۲

 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

مطهری پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد:

میزان مشارکت مردم در این انتخابات پیام مهمی برای دنیا و پیام رسایی برای غربی‌ها، کشورهای همسایه، چین و روسیه دارد و در رفع تحریم‌ها و احیای برجام قطعا موثر خواهد بود و در بهبود زندگی مردم اثرگذار است.

افراد فکر نکنند شرکت و عدم شرکت ما در انتخابات فرقی نمی‌کند و فایده‌ای نخواهد داشت و کاری اصلاح نخواهد شد.

ممکن است به همه مطالبات خودمان نرسیم ولی می‌توانیم به ۸۰ درصد آرزوهای خودمان برسیم.

 

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نفع کاندیدای نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان کناره‌گیری می‌کنید؟ تاکید کرد:

من به طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان هم به من توجهی نداشتند.

اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چگونه بشود بستگی به رای کاندیداها دارد و کسی که رای بیشتری دارد دیگران باید به او کمک کنند تا پیروز شود.

بنده فعلی تصمیم برای اینکه به نفع کسی کنار بروم ندارم.

 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که اگر تائید صلاحیت نشوید، واکنش شما چه خواهد بود؟، گفت:

امیدوارم که شورای نگهبان در عمل خود تجدید نظر کنند و اظهارنظر را ملاک ردصلاحیت قرار ندهد.

حتی رهبری هم گفته اند که اظهارنظر مخالف من هم می تواند باشد، بنابراین قانون اساسی باید اجرا شود و شورای نگهبان کاسه داغ تر از آش نشود.

درنهایت هم اگر شورای نگهبان رد کند ما باید تابعیت از قانون کنیم و کاری از ما برنمی آید و باید برویم خانه بنشینیم.

 

مطهری درباره حضور علی لاریجانی در انتخابات گفت:

حدود ۲۰ روز است چه حضوری و چه تلفنی با ایشان صحبت نکردم و واقعا اطلاع ندارم که می خواهد بیاید یا نه.

علی لاریجانی شخصی سیاسی است و مانند همه سیاسیون پیچیده است اگر هم بیاید مانند بقیه کاندیدا ها است من حتی بدون اطلاع ایشان وارد صحنه انتخابات شدم پس و ورود یا عدم ورود ایشان هیچ تأثیری در شرکت من نخواهد داشت.

 

مطهری دزباره کابینه خود در صورت رییس جمهور شدن، گفت:

به طور کلی معتقدم کابینه باید افراد متخصص با تجربه را در بر بگیرد چه اصولگرا چه اصلاح طلب چه آقا چه خانم چه شیعه و چه سنی. باید اصلح را انتخاب کنیم و همه در قدرت باشند اینکه گروهی روی کار می‌آید و همه گروه های مقابل را بیرون می ریزد بیشتر در کشور ما رایج بوده است اما من چنین عمل ممی کنم.

برای معاون اولی در ذهن من برخی از این افرادی است که امروز کاندیدای ریاست جمهوری هستند برای وزارتخانه ها هم همینطور که گفتن اسم آن ها جالب نیست.

 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پایان، با بیان اینکه به دولت ائتلافی معتقد هستم، اظهار داشت:

به هیچ تعصب گروهی ندارم.

نمی‌توان قول داد سه وزیر اهل سنت می گذارم یا هشت وزیر زن. ادعای این چنینی ندارم و این درست نیست اما باید ببینیم برای پست چه کسانی صالح هستند و از بین آنا که اصلح هست را انتخاب کنیم ممکن است و آن فرد اصلح اهل سنت باشد یا اینکه زن باشد.

 

 

 

*** ثبت نام رامین مهمانپرست در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۲:۱۵

 

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

رامین مهمانپرست در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:

طی روزهای اخیر شاهد موجی از تهمت و توهین نسبت به عنوان بنزین ۲۰ هزار تومانی بودیم اینکه این تخریب چرا صورت گرفته، چه جریانی پشت این تخریب‌ها بوده و منافع چه کسانی پشت بوده تا دروغ هایی را نسبت دهند، مردم باید قضاوت کنند‌.

اصولاً ما این طرح را برای دولت وحدت ملی آماده کردیم به عنوان یک جریان فراجناحی و ملی که هدف اصلی آن تامین منافع مردم است و هدف اصلی آن رسیدگی به اقشار ضعیف برای بهتر شدن وضعیت مردم و بهبود معیشت آنها است.

 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پایان، بیان کرد:

تلاش بنده و دوستان بنده ارائه طرح هایی است که می تواند فاصله طبقاتی را جبران کند، اما برای اینکه عدالت در دریافت یارانه سوخت برقرار شود طرح ما این است که باید سهمیه سوخت روی کارت ملی افراد انجام شود تا آن فردی که ده اتومبیل شخصی دارد چند برابر استفاده نکند.

 

 

*** ثبت نام محمود صادقی در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۱:۵۵

 

محمود صادقی نماینده اسبق تهران با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

صادقی پس از ثبت‌نام در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار داشت:

من با اتکا به فضل و مدد الهی و با امید به اینکه بتوانم در این عرصه اعتماد مردم را جلب کنم به عرصه انتخابات آمدم امروز کشور ما در دو سطح ملی و بین المللی درگیر چالش های فزاینده‌ای کارآمدی اثبات و معیشت مردم را مختل کرده و پر هزینه کرده است.

من باور دارم که ایران کشور فرصت ها و ظرفیت های بی پایان و بی نظیر انسانی است که اگر با سیاست‌ها و روش‌های درستی اجرا شوند منشا امنیت، ثبات و توسعه پایدار و بهبود معیشت مردم خواهد بود.

 

 

 

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پایان، اظهار داشت:

بر این باورم که میزان رای ملت است و نه تنها مشروعیت و کارآمدی نظام وابسته به رضایت مردم و مشارکت آحاد مردم از هر نوع نژاد و قبیله و مذهب در مدیریت سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی کشور است.

باور دارم که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به تبع آن نظام توزیع قدرت در جمهوری اسلامی به رغم کاستی‌های موجود از ظرفیت‌های بسیاری برای ارتقاء سطح دموکراسی و برون رفت از وضعیت موجود برخوردار است اما لازمه آن اجرای قانون به ویژه فصب سوم و فصل چهارم قانون اساسی است.

 

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در سومین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری با قدردانی از اصحاب رسانه و خبرنگاران بابت همکاری در انتخابات و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، گفت:

هیچ ابهامی در هماهنگی شورای نگهبان و وزارت کشور نیست. هم ما ، هم شورای نگهبان و هم داوطلبان قانونی عمل کردیم.

 

 

وی با بیان اینکه قانون انتخابات نه لغو و نه اصلاح شد، اظهار کرد:

در ماده ۵۵ و ۵۹ قانون انتخابات این موضوع آمده و ماده ۵۹ دست ما را باز گذاشته که این مدارک و ویژگی‌ها را از داوطلبان بخواهیم و مدارک را رتبه‌بندی شده تحویل شورای نگهبان می دهیم.

قرار شد حرکت عظیمی مانند انتخابات را با تدبیر و هماهنگی حل کنیم خیلی‌ها از فضاها شاید برداشت نامناسب از هماهنگی کنند که خوشبختانه مشکلی نیست.

شورای نگهبان با توجه به سیاستگذاری‌های کلی نظام، شرایط برای تفسیر رجل سیاسی مذهبی را در نظر گرفته که ما هم در کنار آن این مدارکی مانند تحصیلات،گواهی عدم سوء پیشینه و سابقه مدیریتی را تحویل می گیریم.

 

وزیر کشور در پایان، اظهار داشت:

طبق گزارش وزارت کشور تا دیروز ۱۳۰ نفر ثبت نام کردند که همه داوطلبان که شرایط ابلاغی ستاد انتخابات را هم در حوزه کرونا و هم نظام و مقررات ملاقات کردند و امیدوارم همه نامزدها و ستادهای آنها و مردم خوب ما شرایط را رعایت کنند چون این دور از انتخابات را در وضعیت ویژه و استثنایی برگزار می‌کنیم که هیچ وقت با این شرایط روبرو نبوده ایم و این مستلزم همکاری است.

 

 

*** بازدید وزیر کشور از ستاد انتخابات/ ۱۱:۴۰

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در محل ستاد انتخابات کشور حضور یافت و از روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بازدید به عمل آورد.

 

 

*** بازدید رئیس ستاد انتخابات کشور از محل ثبت نام/ ۱۰:۱۶

 

جمال عرف صبح امروز و در سومین روز از ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم در محل ستاد انتخابات کشور حضور یافت.

وی از روند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بازدید به عمل آورد.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه بازدید از روند ثبت نام از داوطلبان انتخابات در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک عید فطر، گفت:

همانطور که شاهد هستید، روند ثبت نام به درستی در حال انجام است.

 

عرف با بیان اینکه تا پایان ساعت ثبت نام در روز گذشته ۱۳۰ نفر در انتخابات نام نویسی کرده‌اند، افزود:

از ظرفیت مواد قانونی استفاده می‌کنیم. کلیه داوطلبانی که علاقه مند هستند ذیل ماده ۵۹ همه مدارک خود را در اختیار ما قرار می‌دهند و ما هم در انتها مدارک را در اختیار شورای نگهبان قرار می‌دهیم.

به نظر می‌آید روند مناسبی در حال انجام است.

 

رئیس ستاد انتخابات کشور در پایان، با اشاره به تجمع هواداران یک داوطلب در مقابل وزارت کشور در روز گذشته، تصریح کرد:

ما در شرایط بیماری کرونا هستیم و وزیر کشور رئیس قرارگاه عملیاتی کرونا است و توقع این است که در ستاد انتخابات پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

 

 

*** ثبت نام محمدرضا صباغیان بافقی در انتخابات ریاست جمهوری/ ۱۱:۱۵

 

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

صباغیان بعد از ثبت نام باحضور در جمع خبرنگاران افزود:

هدفی که بنده از حضور در عرصه انتخابات و ثبت نام دارم این است که تغییر رویکرد در مدیریت اجرایی کشور شکل بگیرد .

به هرحال اکثریت دولت ها امروز در ایستگاهی متوقف شده اند که بقیه دولت ها متوقف شده بودند و بی عدالتی در جای خودش باقی مانده است ، در حالی که هدف اصلی انقلاب اجرای عدالت بود کماکان جالی خودش باقی مانده است.

 

وی به برنامه خود اشاره کرد و گفت:

برنامه های متنوعی داریم که خاک می خورند ، مدیران فراوانی داریم و داشتیم پس مشکل کجاست چرا این مسئله بدون حل باقی مانده است .

ضروری است که همه برنامه ها در بستر و قوانین و مقررات صورت بگیرد ، متاسفانه اکنون به قانونین احترام گذاشته نمی شود یا اینکه ریل گذاری قوانین و مقررات ناقص اجرا می شود یا اجرای نمی شود.

مشکل اصلی بی توجهی به قانون و مقررات و دور زند قانون است و پارتی بازی است . چه کسانی قانون را دور می زنند خود مسئولان و افراد با نفوذ بعد هم می‌گویم که چرا قوانین اجرا نمی شود.

بنابراین اقتصاد، فرهنگ، صنعت، واردات و صادرات ما لنگ می‌زند و دچار مشکل است ما از نظر منابع کم نداریم نظام مستقل و خوبی داریم اما در این زمینه با مشکل مواجه می شویم.

 

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس در پایان، اظهار داشت:

مردم ما امروز مسئول قانونمدار می خواهد ، کشور کسی را می خواهد که با بی قانونی مبارزه کند.

برنامه دیگر من شفاف سازی است و مردم تشنه شفافیت بویژه در بعد مالی هستند.

بنده حقوق دریافتی خودم را به مردم اعلام کرده‌ام و هزینه انتخاباتی را اعلام کرده اند و سعی کرده امد از کسی کمک نگیرم.
برای مبارزه با فساد درنگ نخواهم کرد.

 

 

*** ثبت نام پرویز شیرین بنیاد در انتخابات ریاست جمهوری

 

پرویز شیرین بنیاد رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

 

*** ثبت نام بهمن لامعه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری

 

بهمن لامعه‌ای عضو هیات مدیره و معاون بین‌الملل بیمه ایران با حضور در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
خبرگزاری سروش
ارسال دیدگاه