کد خبر:276374
پ
تیک تاک
مدیر اف بی آی آمریکا:

تیک تاک tiktok تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا است

مدیر اف بی آی آمریکا با بیان اینکه برنامه تیک تاک tiktok ارزش‌های ما را به اشتراک نمی‌گذارد و می‌تواند محتوا را دستکاری کند، این برنامه را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست

مدیر اف بی آی آمریکا با بیان اینکه برنامه تیک تاک tiktok ارزش‌های ما را به اشتراک نمی‌گذارد و می‌تواند محتوا را دستکاری کند، این برنامه را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا دانست

 

*** تیک تاک tiktok تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا

 

به گزارش پژواک، «کریس رای» مدیرکل دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در سخنانی نسبت به گسترش استفاده شهروندان آمریکایی از شبکه اجتماعی چینی «تیک تاک» (TikTok) هشدار داد و آن را خطری برای امنیت داخی آمریکا دانست.

به نقل از اسکای نیوز، او گفت که این پلتفرم چینی که مخصوص بارگذاری ویدئو است، از ارزش‌های آمریکایی پیروی نمی‌کند و او نگران توانایی چین برای نظارت بر برنامه و کنترل الگوریتم‌های این برنامه است و این امر منجر به هدایت محتوا در جهت خواست مقامات پکن می‌شود، به خصوص اگر چینی‌ها بخواهند از آن برای نفوذ استفاده کنند.

او افزود که چین همچنین می‌تواند از این برنامه برای جمع‌آوری داده‌های کاربران استفاده کند و سپس ممکن است در عملیات‌های جاسوسی مورد استفاده قرار گیرد.

این مقام آمریکایی با اشاره به دولت چین گفت:«همه اینها در دست دولتی است که با ارزش‌های ما همسو نیست و اقداماتی که می‌کند در جهت منافع آمریکا قرار ندارد».

به نوشته اسکای نیوز، مدیر «اف‌بی‌آی» در حالی که در دانشگاه میشیگان سخنرانی می‌کرد، از ترس خود از «تیک تاک» صحبت کرد، ترسی که قبلاً نیز توسط تعدادی از قانون‌گذاران آمریکایی ابراز شده بود.

در سال ۲۰۲۰، دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به ممنوعیت پلت فرم تیک تاک در خاک ایالات متحده هشدار داد و تلاش کرد تا این پلت فرم به یک شرکت آمریکایی فروخته شود.

در این راستا مقامات آمریکایی در حال حاضر در حال مذاکره با شرکت مالک تیک تاک هستند تا به توافقی دست یابند که نگرانی‌های آمریکا را برطرف کند.

در همین حال، پلتفرم TikTok که متعلق به شرکت ByteDance مستقر در پکن است، در بیانیه ای اعلام کرد که خدمات خود را بدون اینکه به قوانین آمریکا لطمه‌ای وارد شود، در این کشور ارائه می‌کند.

در این راستا «ونسا پاپاس»، مدیر عملیات اپلیکیشن «تیک تاک»، در جلسه استماع سنا، در سپتامبر گذشته، گفت که این شرکت از داده‌های همه کاربران آمریکایی محافظت می‌کند و تاکید کرد که با هیچ طرف دیگری به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه