کد خبر:259794
پ
خودروی هوشمند
پژواک گزارش می‌دهد:

تولید خودروی هوشمند خورشیدی

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با تولید خودروی هوشمند خورشیدی رکابی، یک محصول جدید به سبد خودروهای دارای سوخت غیرفسیلی اضافه کند.

یک شرکت دانش‌بنیان موفق شده است با تولید خودروی هوشمند خورشیدی رکابی، یک محصول جدید به سبد خودروهای دارای سوخت غیرفسیلی اضافه کند.

 

*** رویکرد صنعت خودروسازی بین‌الملل به خودروهای با سوخت غیرفسیلی

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درخصوص تولید خودروی هوشمند خورشیدی، اظهار داشت:

این شرکت محصولات فناورانه مختلفی را طراحی و تولید کرده است. یکی از محصولات جدید ما نیز که به تازگی آزمون‌های فنی را پشت سر گذارده است، خودرو خورشیدی رکابی است.

این خودور با استفاده از انرژی خورشیدی کار می‌کند و حرکت انسانی و پدال زدن نیز در ترکیب با این انرژی خورشیدی قرار می‌گیرد. این خودرو هوشمند و مسقف و دارای ۴ چرخ است.

 

 

مهران صفدار با اشاره به رویکرد صنعت خودروسازی بین‌الملل به خودروهای با سوخت غیرفسیلی، بیان کرد:

رانندگی تا ۳ ساعت با استفاده از انرژی خورشیدی، نشان دادن میزان انرژی باقی‌مانده در باتری، مشخص کردن زمان استفاده از انرژی حرکتی به جای انرژی خورشیدی و مشخص کردن مسافت طی شده از جمله برخی ویژگی‌های این خودرو است.

 

*** دستگاه خود دریافت پسماند

 

وی با بیان اینکه دستگاه خود دریافت پسماند یکی دیگر از محصولات شرکت است، گفت:

باتوجه به اهمیت بازیافت پسماند این دستگاه می‌تواند نقش قابل توجهی در این فرآیند ایفا کند.

این دستگاه انواع پسماند خشک را دریافت می‌کند. از آنجا که دستگاه هوشمند است، پسماند دریافتی را مشخص و آن را پرس می‌کند و بر اساس وزن و جنس آن، در مقابل اقلامی مانند بلیط اتوبوس و مترو را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

 

صفدار ضمن ارائه توضیح بیشتر در مورد این دستگاه، تصریح کرد:

نهادهایی مانند شهرداری‌ها، می‌توانند با خرید این دستگاه، شهروندان را تشویق کنند که زباله‌های خشک خود را از مبدا تفکیک کرده تا نقش بیشتری در حفاظت از محیط زیست داشته باشند.

 

*** نقش فناوری در حفظ محیط زیست

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان در پایان با تاکید بر نقش فناوری در حفظ محیط زیست، اظهار داشت:

باتوجه به اینکه باید فرهنگ‌سازی لازم برای ترویج استفاده از این دستگاه میان شهروندان انجام گیرد، از نهادهای مانند شهرداری‌ها، درخواست داریم تا بیشتر به این مقوله توجه کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه