کد خبر:263789
پ
واتس‌اپ
پژواک گزارش می‌دهد:

تنش‌ها میان واتس‌اپ و دولت انگلیس بالا گرفت/ راه‌اندازی کمپین جهانی در زمینه حریم خصوصی

واتس‌اپ با تشدید تنش‌ها میان این شرکت و دولت انگلیس، اولین کمپین جهانی و تبلیغاتی در زمینه حریم خصوصی را راه‌اندازی می‌کند.

واتس‌اپ با تشدید تنش‌ها میان این شرکت و دولت انگلیس، اولین کمپین جهانی و تبلیغاتی در زمینه حریم خصوصی را راه‌اندازی می‌کند.

 

*** حریم خصوصی و سیستم رمزنگاری واتس‌اپ

 

به گزارش پژواک، واتس‌اپ اولین کارزار بازاریابی جهانی خود را در واکنش به انتقادات شدید کاربران نسبت به تغییرات حریم خصوصی این پیام‌رسان آغاز کرد.

مسئولان این شرکت می‌گویند کارزار آن‌ها طراحی شده تا مجددا بر تعهد به حریم خصوصی تاکید کند.

ویل کتکارت، مدیرعامل واتس‌‌اپ با بیان این که کارزار آن‌ها تا حدی در واکنش به انتقادات شکل گرفت ولی حالا فرصت خوبی پیش آمده تا بر امنیت سیستم رمزنگاری این پیام‌رسان تاکید کنند، اظهار داشت:

هدف ما این است که به‌ طور مستقیم از مزایای حریم خصوصی و سیستم رمزنگاری‌مان با مردم حرف بزنیم.

ما می‌خواهیم اصطلاح رمزنگاری دوطرفه را که یک اصطلاح پیچیده و مبهم است، برای مردم ترجمه کنیم.

 

مدیرعامل واتس‌اپ در پایان با اشاره به حملات مختف به حریم خصوصی افراد در دنیا، بیان کرد:

در شرایطی که حریم خصوصی و رمزنگاری در نقاط مختلف دنیا تحت حمله قرار گرفته، فکر می‌کنیم مهم است که مصرف‌کنندگان بدانند با چه چیزهایی طرف‌ هستند و چه چیزهایی در خطر است.

 

*** دعوای وات‍س‌اپ با دولت انگلیس

 

پریتی پتل وزیر بریتانیا، پیش‌تر از تصمیم فیسبوک برای گسترش سیستم رمزنگاری دوطرفه واتس‌اپ به اینستاگرام انتقاد کرده و گفته بود این کار کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد، موجب نشر محتواهای غیرمجاز می‌شود و محل اختفایی برای سوءاستفاده‌گران و تبهکاران ایجاد می‌کند.

مدیرعامل واتس‌ا‌پ اذعان کرد که بعضی از مردم هنوز درباره سیستم رمزنگاری سوالاتی دارند، ولی مدعی شد کسانی که از رمزنگاری انتقاد می‌کنند به مزایای آن توجهی ندارند و بر این موضوع تاکید داشت که این ابزاری بسیار حیاتی برای خبرنگاران، فعالان و سوت‌زن‌ها است و مردم این قضیه را می‌دانند، اما باید گفت که این ابزار بسیار ضروری‌تر از این حرف‌ها است؛ همه باید از رمزنگاری بهره‌مند باشند.

 

*** تغییر شرایط حریم خصوصی واتس‌اپ

 

به گزارش پژواک، شایان ذکر است، تغییر شرایط حریم خصوصی واتس‌‌اپ در سال ۲۰۲۰ باعث شد بسیاری از مردم تصور کنند که این شرکت قصد اشتراک‌گذاری پیام‌های کاربران با فیسبوک را دارد و این درحالی بود که مدیرعامل واتس‌اپ مدام بر این موضوع تاکید داشت که هیچ تغییری در زمینه حریم خصوصی گفتگوهای شخصی کاربران به وجود نیامده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه