کد خبر:263512
پ
پهپاد
براساس گزارش سازمان ملل متحد:

تعقیب و گریز پهپاد قاتل و سرباز

براساس گزارش سازمان ملل متحد، یک پهپاد مرگبار و مسلح خودسرانه به تعقیب یک هدف انسانی پرداخته است، این اولین بار است که یک پهپاد دست به چنین اقدامی می‌زند.

براساس گزارش سازمان ملل متحد، یک پهپاد مرگبار و مسلح خودسرانه به تعقیب یک هدف انسانی پرداخته است، این اولین بار است که یک پهپاد دست به چنین اقدامی می‌زند.

 

*** تعقیب و گریز پهپاد قاتل و سرباز

 

به گزارش پژواک، یک پهپاد قاتل خودسرانه فردی را تعقیب کرده است.

یک پهپاد مرگبار و مسلح خودسرانه به تعقیب یک هدف انسانی پرداخته است، این اولین بار است که یک پهپاد دست به چنین اقدامی می‌زند.

این حمله در ماه مارس سال ۲۰۲۰ اتفاق افتاده است.

 

*** حمله‌ور شدن پهپاد ترکیه به سرباز

 

به گزارش Daily Star، در خلال نبردی که میان نیروهای دولتی لیبی و نظامی‌های جداشده از دولت، به سرکردگی ارتش ملی خلیفه حفتر، در جریان بود، کوآدکوپتر KARGU-2 به صورت خودکار به سربازی حمله‌ور شد.

طبق این گزارش، این پهپاد قاتل که KARGU-2 نامیده می‌شود و محصول کشور ترکیه است با هدف استفاده در عملیات‌های غیرتروریستی و جنگ‌های نامتقارن ساخته شده است، اما در خلال این نبرد به یکی از سربازان خلیفه حفتر که در حال عقب‌نشینی بود حمله‌ور می‌شود.

به نقل از New York Post، این پهپاد که در اثر اصابت با هدف منفجر می‌شود، در حالت کاملاً خودمختار بوده و به همین دلیل نیازی نبوده فردی کنترل آن را در دست بگیرد.

 

*** سلاح‌های مرگبار خودمختار 

 

در گزارشی که از سوی هیأت کارشناسان شورای سازمان ملل متحد در لیبی منتشر شده چنین آمده که:

سلاح‌های مرگبار خودمختار به گونه‌ای برنامه‌نویسی شده‌اند که بدون نیاز به تبادل اطلاعات و داده‌ها میان اپراتور و مهمات، به هدف حمله می‌کنند؛ شاید بتوان گفت این سلاح‌ها از الگوی شلیک‌ کن، فراموش کن و پیدا کن تبعیت می‌کنند.

 

*** درخواست دیده‌بان حقوق بشر از ممنوعیت استفاده از ربات‌های قاتل

 

به گزارش پژواک، به گفته مشاور امنیت ملی و متخصص در زمینه سیستم‌ها و پهپادهای بدون سرنشین احتمالاً این اولین باری است که پهپادها خودسرانه و بدون اینکه به آن‌ها دستور داده شود، به فردی حمله می‌کنند.

با این حال، کالنبورن در مورد آینده پهپادهای خودمختار اظهار نگرانی کرد و گفت:

سیستم‌های تشخیص شی تا چه اندازه آسیب‌پذیر هستند؟ و هر چند وقت یکبار امکان دارد هدف را به درستی تشخیص ندهند؟»

جَک واتلینگ، که در سِمَت پژوهشگر جنگ‌های داخلی در بنیاد متحد خدمات سلطنتی (RUSI) مشغول به فعالیت است به New Scientist گفت وقوع این حادثه بر لزوم و اهمیت کنترل و نظارت بر سلاح‌های خودکار تأکید می‌کند.

دیده‌بان حقوق بشر طی گزارشی خواستار ممنوعیت استفاده از ربات‌های قاتل شد و برای ممنوعیت هر چه سریع‌تر توسعه، تولید و استفاده از سلاح‌های کاملاً خودمختار کمپینی به راه انداخته است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژاوک
ارسال دیدگاه