کد خبر:274474
پ
زارع پور
وزیر ارتباطات:

تحقق پیشرفت ۴۴ درصدی شبکه ملی اطلاعات/ جهش ۲۰ درصدی تا پایان سال در دستور کار است

وزیر ارتباطات از تحقق پیشرفت ۴۴ درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

وزیر ارتباطات از تحقق پیشرفت ۴۴ درصدی شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

 

*** پیشرفت شبکه ملی اطلاعات
 

به گزارش پژواک، عیسی زارع‌پور درباره شبکه ملی اطلاعات گفت:

شبکه ملی اطلاعات مبانی روشن، طرح مصوب شاخص مشخص دارد و ما اکنون تمام دستگاه‌های وزارت ارتباطات را بسیج کرده‌ایم که تا استقرار کامل شبکه ملی اطلاعات محقق شود.

 

وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرد:

شبکه ملی اطلاعات چیزی  جز یک شبکه پر سرعت، امن و با کیفیت نیست که خدمات بومی و با کیفیت روی آن عرضه می‌شود تا زندگی مردم و کسب و کارها را تسهیل کند.

شبکه ملی اطلاعات یک کار ایجابی است و روند پیشرفت آن به خوبی پیش می‌رود.

در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی گزارش پیشرفت کار را به روسای قوه و شورای عالی فضای مجازی ارائه دادیم و بر اساس شاخص‌هایی که مشخص شده است تا کنون پیشرفت ۴۴ درصدی داشتیم و تا پایان سال امیدواریم این میزان را به ۶۵ درصد افزایش دهیم.

 

زارع‌پور در ادامه بیان داشت:

امروز فناوری اطلاعات به زیرساخت زندگی مردم تبدیل شده و در تمام جوانب زندگی مردم نفوذ پیدا کرده است. در مرحله‌ای هستیم که زیست اصلی مردم در خدماتی است که در بستر فناوری اطلاعات به مردم ارائه می‌شود.

 

*** تضمین امنیت فعالیت‌های مردم 
 

به گزارش پژواک، وزیر ارتباطات در پایان، تصریح کرد:

تضمین امنیت فعالیت‌های مردم در این فضا از جمله مهم‌ترین مسائلی است که ما باید به آن بپردازیم و زمینه‌های بروز جرم در این فضا را از بین ببریم و با استفاده از ابزارهای فنی و زیرساخت‌های حقوقی کاری کنیم که حریم خصوصی مردم حفظ شود.

اکنون امنیت به الزامی برای فضای مجازی تبدیل شده است.

امروز شاهد تعداد زیادی از تجهیزات بومی ساخته شده در حوزه امنیت بودیم و باید تلاش کنیم که کیفیت آن‌ها هر روز ارتقا پیدا کرده و برای ارائه محصولات به کشورهای دیگر بازارسازی کنیم.

 

نویسنده:فائزه رجبی

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه