کد خبر:276208
پ
tesla-910×600
پژواک گزارش می‌دهد:

تجارت عجیب دو خودروساز رقیب

شرکت جنرال موتورز از آمادگی خود برای تعمیر محصولات تسلا خبر داده است که این اتفاق را می توان اتفاق عجیبی قلمداد کرد.

شرکت جنرال موتورز از آمادگی خود برای تعمیر محصولات تسلا خبر داده است که این اتفاق را می توان اتفاق عجیبی قلمداد کرد.

 

*** تجارت عجیب دو خودروساز رقیب

 

به گزارش پژواک، تسلا برای تعمیر محصولات خود، مراکز خدمات پس از فروش اختصاصی دارد. علاوه‌بر این، در صورت نیاز می‌توان از تکنسین‌های سیار تسلا برای اعزام به محل درخواست کمک کرد. اما نکته جالب اینکه اخیراً شرکت جنرال موتورز هم از آمادگی خود برای تعمیر محصولات تسلا خبر داده است؛ چرا که تسلا خود تعمیر خودروهای تصادفی را بر عهده نمی‌گیرد و این موارد را به سایر تعمیرگاه‌ها ارجاع می‌دهد. جنرال موتورز نیز با توجه به گستردگی شبکه نمایندگی خود، تصمیم به ارائه خدمات برای تسلا گرفته است!

شاید بدانید تعداد مراکز خدمات پس از فروش تسلا، کماکان به اندازه کافی نیست. به همین خاطر در برخی نقاط مشتریان باید زمان زیادی را برای رفع عیوب خودروی خود منتظر بمانند. به‌ویژه اگر عیوب موجود ناشی از تصادف و آسیب‌دیدگی شدید بدنه باشد. به عبارت دقیق‌تر، تسلا تعمیر خودروهای تصادفی را به تعمیرگاه‌های مورد تأیید محول می‌کند. از این رو تعداد قابل توجهی از مشتریان تسلا قید مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش رسمی را می‌زنند. آنها برای صرفه‌جویی در وقت ترجیح می‌دهند در نزدیک‌ترین تعمیرگاه ثالث ایرادات خودروی خود را رفع کنند.

 

*** برد برد برای مشتریان تسلا و نمایندگی‌های جنرال موتورز

 

چنین شرایطی جنرال موتورز را به فکر سرویس‌دهی به محصولات تسلا انداخته است! با تصمیم این کمپانی بزرگ، از این به بعد دارندگان خودروهای تسلا می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌ها از خدمات پس از فروش بهره‌مند شوند. خودروساز آمریکایی اعتقاد دارد این کار نه تنها به نفع مشتریان تسلاست، بلکه نمایندگی‌ها را برای تعمیر خودروهای برقی در آینده الکتریکی آماده‌تر می‌کند. به عبارت دیگر جنرال موتورز قصد دارد تا با اینکار علاوه بر کسب تجربه، نقطه ضعف بزرگ برند تسلا (کمبود مراکز خدماتی) را نیز پوشش دهد، کاری که کمتر خودروسازی حاضر است برای یک برند رقیب انجام دهد!

 

*** یک تجارت آینده‌دار

 

نکته جالب اینکه مارک ریوس، رئیس هیئت مدیره جنرال موتورز، سرویس‌دهی به محصولات تسلا را یک تجارت آینده‌دار توصیف می‌کند! شاید برخی بگویند هر خودروسازی می‌تواند نسبت به تعمیر خودروهای تسلا اقدام کند. اما نگاهی به آمار نشان می‌دهد جنرال موتورز مدتی است که این کار را بی‌سروصدا انجام می‌دهد! این شرکت تاکنون حدود ۱۱ هزار دستگاه از خودروهای سواری و شاسی‌بلند تسلا را تعمیر کرده است!

 

*** حساب ویژه روی مشتریان مشترک

 

بد نیست بدانید در ایالات متحده بیشتر شهروندان در شعاع ۱۵ مایلی به یکی از نمایندگی‌های جنرال موتورز دسترسی دارند.

به همین خاطر احتمال مراجعه مالکان محصولات تسلا به این نمایندگی‌ها بالاست.

ضمن اینکه شمار زیادی از طرفداران جنرال موتورز، دارای مدلی از تسلا هستند و تصمیم جدید این شرکت به احتمال بالا از سوی آنها مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

اگر بخواهیم بیشتر وارد جزئیات شویم، باید بگوییم در دیترویت خیلی از مالکان شورولت ولت و بولت، دارای یک دستگاه تسلا مدل ۳ یا مدل Y نیز هستند.

هر چند درباره تعداد این افراد آمار دقیقی در دست نیست، ولی قطعا جنرال موتورز و تسلا پایگاهی مشترک در بین مشتریان دارند.

از سوی دیگر حتما تعدادی از این مشتریان در نزدیکی نمایندگی‌های جنرال موتورز زندگی می‌کنند و در صورت بروز مشکل، احتمال اینکه خودروی خود را به یکی از این نمایندگی‌ها ببرند، بالا خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه