کد خبر:260882
پ
تهران
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران:

بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار بوستان جنگلی در شمال تهران

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران از بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار بوستان جنگلی در شمال تهران برای استفاده عمومی خبر داد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک تهران از بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار بوستان جنگلی در شمال تهران برای استفاده عمومی خبر داد.

 

***  بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار بوستان جنگلی در شمال تهران

 

به گزارش پژواک، مانی جعفریان از بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار بوستان جنگلی در شمال تهران برای استفاده عمومی خبر داد و اظهار کرد:

اسناد بهره‌برداری از ۱۶۰ هکتار از بوستان‌های چهارگانه جنگلی در شمال پایتخت با همکاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران آماده شده که تاکنون اسناد بهره‎برداری از ۲ بوستان کهف الشهدا و رحمان آباد به امضا رسیده است و اسناد بوستان‎های آبک و گلابدره نیز به زودی امضا می‌شود.

توسعه و نگهداشت فضاهای سبز شهری از اولویت های منطقه یک شهرداری تهران است و وضعیت نگهداشت شهر در این منطقه، رتبه نخست را در بین مناطق ۲۲ گانه پایتخت دارد.

 

*** اقدامات شهرداری درباره ثبت جهانی خیابان ولیعصر

 

جعفریان در خصوص اقدامات شهرداری این منطقه در راستای ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج)، گفت:

با تلاش حوزه های زیباسازی، فضای سبز، عمران و ترافیک منطقه‌ یک نزدیک به ۹۰ درصد برنامه‎های مصوب همچون پاکسازی جداره‌ها، رنگ‌آمیزی، حذف موانع فیزیکی، بازسازی پیاده‎‌روها به انجام رسیده و تا ۲۰ فروردین کل کار تکمیل خواهد شد.

 

وی با اشاره به اقدامات اجرایی این معاونت در سال ۹۹، افزود:

عملیات لوله‌‎گذاری پساب به میزان ۱۴ کیلومتر در ۴ ناحیه منطقه و ۳۰ کیلومتر لوله‎‌گذاری جهت آبرسانی فضای سبز به اتمام رسیده است و در طی سال ۹۹ هوشمندسازی چاه ها در پنج ناحیه انجام و پنج ناحیه باقیمانده در سال جاری به انجام خواهد رسید

 

*** احداث پد هلی کوپتر

 

جعفریان در خصوص احداث پد هلی کوپتر، عنوان کرد:

در ۲ نقطه گلابدره و انتهای بلوار ارتش در شمال تهران این مکان در نظر گرفته شده که اولی آماده بهره‌برداری شده است و در مورد دومی، در حال گفتمان با ارتش هستیم.

 

معاون شهردار منطقه یک در ادامه، تصریح کرد:

۱۸۲ برج نوری در نقاط مختلف منطقه یک نصب و بازپیرایی ۲۰ بوستان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای و احداث ۴ بوستان در مقیاس محله‌ای به انجام رسیده است.

از بزرگراه ارتش و امام علی (ع) که به واسطه فعالیت‎های عمرانی به کارگاه تبدیل شده بود ۲ هزار کامیون مصالح مازاد، خاک و نخاله برداشت و پس از جدول‌‎گذاری، ۳ هزار اصله درخت که ۸۰ درصد آنها روتبال است در آنها کاشته شده است.

 

وی در تشریح اقدامات منطقه یک در استقبال از بهار ۱۴۰۰ گفت:

احداث فاز سوم رفیوژ سبز خیابان شریعتی با کاشت ۲۸۰ اصله درخت روتبال، ۴۲ پایه چراغ و ۸۰ اصله یاس هلندی و همچنین نصب ۸۰ فلاور باکس در بزرگراه صدر از اقدامات شاخص منطقه یک در استقبال از بهار است که طراوت و زیبایی کم نظیری را به معابر هدیه می‎کند.

 

*** برنامه‌های شهرداری منظقه ۱

 

به گزارش پژواک، معاون خدمات شهری منطقه یک  ذر پایان به برنامه‌های آتی در این حوزه اشاره کرد و اظهار داشت:

آب‌رسانی به ارتفاعات محلاتی تا توچال از برنامه‌هایی است که در صورت ابلاغ اعتبارات در دستور کار قرار خواهد گرفت و مناقصات مربوط به آن آغاز خواهد شد.

رفع نواقص فضای سبز نواحی ۱۰گانه و تکمیل نورپردازی ارتفاعات جمشیدیه و محلاتی از دیگر برنامه‌های پیش رو است.

 

 

انتهای پیام///

 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه