کد خبر:276377
پ
۷۹۶۳۷_۶۰۴
پژواک گزارش می‌دهد:

برگزاری رویداد بین‌المللی استارتاپ‌های نوآور آفریقا با همکاری سازمان ملل در iHiT کنیا

رویداد استارتاپ های نوآور قاره آفریقا با همکاری سازمان ملل(UNFPA)در خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT) برگزار گردید.

رویداد استارتاپ های نوآور قاره آفریقا با همکاری سازمان ملل(UNFPA)در خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT) برگزار گردید.

 

*** رویداد بین‌المللی استارتاپ‌های نوآور آفریقا

 

به گزارش پژواک، این رویداد از ۶ ماه گذشته در چند جلسه آنلاین برگزار شد تا بیش از صد ایده نوآور به رقابت بپردازند و درنهایت در روزهای پایانی آبان ماه ۱۴۰۱ در مرکز iHiT جلسه اولیه داوری برگزار شد تا ۶ ایده برتر راهی مرحله نهایی شوند.

رویداد نهایی در تاریخ ۲۷ آبان ۱۴۰۱ با حضور ۶ استارتاپ بین المللی برتر راه یافته به مرحله نهایی، نمایندگانی از سازمان ملل، داوران بین المللی حوزه استارتاپی و بیش از ۱۰۰ مهمان دعوت شده به این مراسم برگزار شد.

شش استارتاپ نهایی از کشورهای آفریقای جنوبی، کنیا، نیجریه، تانزانیا به این مرحله راه یافته بودند که در این رویداد به شرح کامل ایده‌های خود پرداختند و بعد از قضاوت داوران به دو تیم استارتاپی برتر جایزه سی هزار دلاری جهت راه اندازی و توسعه ایده‌هایشان اهدا گردید. هدف مشترک ایده‌های نوآورانه راه یافته به مرحله نهایی ایجاد زندگی بهتر با ایجاد راه حل برای مشکلات اساسی قاره آفریقا در نظر گرفته شده بود.

این رویداد با حمایت صندوق مالی سازمان ملل برگزار شد؛ رسالت این سازمان ایجاد بستری برای رشد و توسعه حوزه‌های مختلف در قاره آفریقا می‌باشد. UNFPA با کمک‌های مالی خود تا کنون کمک شایانی به بهبود وضعیت آموزش، بهداشت،تغذیه،سلامت و … کرده است. این سازمان در این رویداد با همکاری خانه نوآوری و فناوری ایران در کنیا (iHiT کنیا) موفق به برگزاری اولین دوره استارتاپ های نوآور قاره آفریقا شد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه