کد خبر:260025
پ
خودرو
پژواک گزارش می‌دهد:

تولید خودروی برقی با بدنه‌ای که به عنوان باتری عمل می‌کند

یک شرکت نوپای فناوری در ایسلند از برنامه‌ریزی برای تولید خودروی برقی پیشرفته‌ای خبر داده که بدنه آن به عنوان باتری عمل می‌کند.

یک شرکت نوپای فناوری در ایسلند از برنامه‌ریزی برای تولید خودروی برقی پیشرفته‌ای خبر داده که بدنه آن به عنوان باتری عمل می‌کند.

 

*** تولید قایق ماگنی

 

به گزارش پژواک، در سال ۲۰۱۹ شرکت نانو فناوری نانوم قایقی ساخت که ماگنی نام داشت و باتری آن پوسته‌ای از جنس فیبر کربن بود که بر روی بدنه آن نصب شده بود.

سلول‌های بات‍ری یادشده قادر به تولید ۵۰۰ کیلووات ساعت برق بود که در مقایسه با بات‍ری‌های خودروی مدل اس تسلا که می‌توانند ۱۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کنند، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

استفاده از فناوری نانو برای تولید این نوع بات‍ری‌ها وزن و قیمت تمام شده تولید بات‍ری‌های مذکور را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. این باتری‌ها در مقایسه با بات‍ری‌های لیتیومی بهره وری بیشتری نیز دارند.

 

*** تولید خودروی برقی  

 

به گزارش پژواک، شرکت نانوم قصد دارد فناوری یادشده را برای تولید خودروهایی که باتری بدنه آنها را تشکیل می‌دهد، به کار بگیرد. افزایش جریان برق در چنین باتری‌هایی استهلاک آنها را در دراز مدت کاهش می‌دهد و عمر مفیدشان را نیز افزایش می‌دهد. این بات‍ری‌ها برای ۵۰ هزار بار شارژ قابل استفاده هستند و لذا می‌توانند تا ۱۳۷ سال عمر کنند.

فناوری مورد استفاده در این بات‍ری‌ها مشابه با بات‍ری‌های نیکل – آهن است که عمر مفید زیادی دارند. شرکت نانوم صفحات سنگین آهن و نیکل را از این بات‍ری‌ها حذف کرده و نانوذرات آهن و نیکل را جایگزین کرده است. این نانوذرات حرکت یون‌های لیتیوم از الکترود منفی یا آند به سمت الکترود مثبت یا کاتد را تسهیل می‌کنند.

این باتری‌ها علاوه بر سطح خودروها در سطح گوشی‌ها و لپتاپ‌ها هم قابل نصب و استفاده هستند و ظرفیت آنها ۵۰ درصد بیشتر از باتری‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعتی مورد استفاده در خودروهای برقی امروزی است. نانوم مذاکراتی را برای تولید خودروهایی با چنین بات‍ری‌هایی آغاز کرده، ولی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه