کد خبر:269879
پ
۵۷۸۸۶۸۵۹
رئیس پلیس فتا پایتخت:

باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی منهدم شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی خبر داد.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی خبر داد.

 

*** انهدام باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد در فضای مجازی

 

به گزارش پژواک، سرهنگ داود معظمی‌ گودرزی درباره انهدام باند کلاهبرداری با وعده فروش نوزاد، اظهار داشت:

طی رصد و پایش شبکه های اجتماعی توسط کارشناسان مشخص شد صفحاتی با عنوان خرید و فروش نوزاد در حال فعالیت در فضای مجازی هستند در یک ماه گذشته این دومین باند کلاهبردار تحت عنوان فروش نوزاد در فضای مجازی است که توسط پلیس تخصصی منهدم شده است.

با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله اقدامات تخصصی این پرونده آغاز و با پیگیری های فنی مشخص شد این صفحات توسط یک گروه اداره می شود که با وعده فروش نوزاد اقدام به کلاهبرداری از افراد متقاضی می کنند.

با اقدامات شبانه روزی متخصصان سایبری پلیس فتا، تمامی اعضای این باند که متشکل از ۲ زن و ۲ مرد بودند، شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه تهران بزرگ دستگیر و یک نوزاد ۱۵ روزه نیز از محل اختفای این افراد کشف شد.

 

رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه مجرمان دستگیر شده از سابقه داران در این زمینه نیز هستند، افزود:

این افراد شیاد که در گذشته نیز به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده اند برای فروش هر نوزاد مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان طلب می کردند و پس از اینکه افراد متقاضی وجه مورد نظر را واریز می کردند دیگر پاسخگوی آنها نبودند.

در یکی از موارد نیز یک نفر از اعضای این باند در پوشش پرستار بچه به منزلی مراجعه و پس از جدا کردن نوزاد از والدین، قصد فروش آن را داشتند که توسط عوامل پلیس فتا پایتخت دستگیر می شوند.

 

*** قانون حمایت از اطفال و نوجوانان

 

گودرزی با تاکید بر این موضوع که قانون‌گذار در ماده ١١ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان این اقدام را مجرمانه تلقی کرده است، به شهروندان توصیه کرد:

به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

 

*** دستگیری کلاهبردار بزرگ پیامک جعلی سامانه ثنا در پایتخت

 

گودرزی درباره شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند پیامک جعلی سامانه ثنا، اظهار داشت:

در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حسابشان بعد از دریافت پیامک جعلی سامانه ثنا و ابلاغ قضایی، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در این ترفند با عنوان سامانه «ثنا»، عده‌ای از مجرمان سایبری با طراحی و ارسال پیامک حاوی یک لینک آلوده به بدافزار فیشینگ، کاربران را ترغیب به ورود به سامانه و مشاهده ی ابلاغیه ی خود کرده در ازای واریز وجوه اندک می‌کنند که در نهایت به کلاهبرداری از شهروندان می کنند.

کارشناسان پلیس فتا پایتخت بلافاصله اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از روش های فنی و علمی موفق شدند ردپای مجرم را شناسایی کرده و به هویت این شیاد دست پیدا کنند.

در نهایت پرونده وارد مرحله عملیاتی شده و این مجرم پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق حاشیه تهران در مخفیگاه خود دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

 

*** متهم همه چیز را انکار کرد

 

به گزارش پژواک، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت در پایان با اشاره به اینکه این مجرم از سابقه داران کلاهبرداری پیامکی و برای سومین بار به همین جرم توسط پلیس فتا دستگیر شده، بیان داشت:

متهم پس از انتقال به پلیس فتا همه چیز را انکار می کرد اما با مشاهده مستندات جمع آوری شده، بزه انتسابی خود را پذیرفت.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه