کد خبر:266834
پ
سامسونگ
پژواک گزارش می‌دهد:

باز کردن قفل و استارت ماشین با گوشی سامسونگ

سامسونگ برای برخی از گوشی‌های هوشمند خود نوعی کلید دیجیتال عرضه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد قفل خودرو را باز یا آن را روشن کند.

سامسونگ برای برخی از گوشی‌های هوشمند خود نوعی کلید دیجیتال عرضه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد قفل خودرو را باز یا آن را روشن کند.

 

*** باز کردن قفل و استارت ماشین با گوشی سامسونگ 

 

به گزارش پژواک، سامسونگ برای برخی از گوشی‌های هوشمند خود نوعی کلید دیجیتال عرضه کرده است که به کاربر اجازه می‌دهد قفل خودرو را باز یا آن را روشن کند که این قابلیت در حال حاضر تنها در جنسیس GV60 پشتیبانی می‌شود.

اپل در WWDC 2020 از سرویس‌ جذابی رونمایی کرد که به کاربر امکان استفاده از آیفون‌ یا اپل واچ به‌ جای سوئیچ خودرو می‌داد. حالا سامسونگ نیز پا در این عرصه رقابتی گذاشته و قابلیت مشابهی برای برخی از گوشی‌های هوشمند خود عرضه کرده است.
سامسونگ از برنامه‌های خود برای عرضه کلید دیجیتال خودرو در رویداد عرضه گلکسی S21 رونمایی کرد و حالا پشتیبانی از این قابلیت را در برخی از گوشی‌های هوشمند خود فعال کرده است. به گفته سامسونگ، کلیدهای دیجیتال مجهز به باند فوق عریض (UWB)‌ و NFC ابتدا در کره جنوبی عرضه خواهند شد و برای شروع، تنها در خودرو تمام الکتریکی جنسیس GV60 پشتیبانی می‌شوند.
 
 

*** کلید دیجیتال سامسونگ

 
 
به گزارش پژواک، بر اساس اعلام شرکت Verge، با داشتن گوشی هوشمند و خودرو سازگار با این تکنولوژی، می‌توانید حتی بدون بیرون آوردن گوشی از جیب، در خودرو را باز یا قفل کنید و با در دست داشتن گوشی می‌توانید خودرو را روشن یا حتی آینه‌ها، صندلی‌ها و گزینه‌های دیگر را تنظیم کنید.
فهرست گوشی‌های سازگار با این تکنولوژی شامل دستگاه‌های جدیدتر سامسونگ نظیر گلکسی نوت ۲۰ اولترا، گلکسی زد فولد ۲ و ۳ و گلکسی +S21 و S21 اولترا است که از قابلیت NFC و فناوری UWB پشتیبانی می‌کنند.
عجیب است که در این فهرست خبری از گلکسی زد فلیپ ۳ نیست.
کلیدهای دیجیتال در سامسونگ پس (Samsung Pass) ذخیره شده‌اند که توسط تراشه eSE محافظت می‌شوند. به گفته سامسونگ، این کلیدها را می‌توان به کمک اپلیکیشن دانلودشده در محیط اندروید ۱۱ با افراد دیگر به اشتراک گذاشت.
در حال حاضر تنها خودرو پشتیبانی‌شده جنسیس GV60 است؛ اما انتظار می‌رود در آینده این تکنولوژی به قابلیت استانداردی برای اکثر خودروها تبدیل شود. علاوه بر این، این قابلیت فعلاً در کره در دسترس است و قرار است تا پایان امسال عرضه شود.

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه