کد خبر:257431
پ
bd5531a4c85724128fa609cfdd033803
بنیان گذار اینووان:

اینووان ، استارتاپی برای یک سفر بهتر

بنیان گذار اینووان، این شرکت را استارتاپی برای یک سفر بهتر معرفی کرد.

بنیان گذار اینووان، این شرکت را استارتاپی برای یک سفر بهتر معرفی کرد.

 

*** شرکت اینووان

 

به گزارش پژواک، نگار نظارتی درباره شرکت اینووان اظهار داشت:

اینووان مخفف (innovating wanderlust) به معنی اشتیاق فراوان برای سفر خلاقانه است.

اینووان به کسانی که علاقه مند به سفر به صورت مستقل هستند، برنامه‌ی اختصاصی سفر ارائه می‌دهد. مستقل سفر کردن به این معنی است که شخص جدای از تورهای مسافرتی و یا گروه‌ها، خودش سفر خود را برنامه‌ریزی کند.

برنامه‌ی اختصاصی که به هر شخص در کوتاه‌ترین زمان ارائه می‌شود طبق سوالاتی است که حول بودجه و تعداد نفرات، علایق، مقصد و … از کاربران سوال می‌شود.

ابتدا کاربر اطلاعات سفر موردنظر خود مثل مقدار بودجه، مقصد، رنج سنی و … را در اختیار ما قرار می‌دهد و ما پس از جست‌وجو، برنامه‌ی هر روز سفر با تمام جزئیات را در رابطه با مقصد مثل انواع غذاهای محلی، طریقه‌ی رفتن به آن‌جا، دین، آب و هوا و… را در کوتاه‌ترین زمان به صفحه‌ی نتایج منتقل می‌کنیم تا کاربر آن را مشاهده کند.

اینووان تمام سعی خود را می‌کند تا زمانی که کاربر اطلاعات خود مثل بودجه، مقصد و … را وارد سامانه کرد، برنامه‌ی سفر را سریع به کاربر منتقل کند و در راستای افزایش سرعت طی شدن این مراحل از بالاترین تکنولوژی‌ها مثل هوش مصنوعی و موتورهای جست‌وجو کمک گرفتیم و در حال آموزش به ماشینی هستیم تا در کوتاه‌ترین زمان تمام اطلاعات موردنیاز خود را از جوامع مجازی جمع‌آوری کند و در اختیار کاربر قرار دهد.

اطلاعات سامانه‌ی اینووان طبق بودجه‌ی کاربران است و هر نوع سفر از کم‌هزینه‌ترین‌ها تا پرهزینه‌ترین‌ها را پوشش می‌دهد. در سرویس اینووان اختصاصا برنامه‌ی سفر ارائه می‌شود و فرهنگسازی و ارائه‌ی اطلاعاتی مثل خطرهای سفرها، آسیب‌های محیط زیستی در خلال جشن‌هایی مثل جشن رنگ، چگونه رفتار کردن حین مهمان شدن در خانه‌های بومی و امثال این‌ها وجود ندارد ولی در حال حاضر در کنار هسته‌ی مرکزی سرویس درحال آماده‌سازی یک فضای گردشگری فارسی زبان هستیم که قبل از سرویس اینووان در اختیار کاربر قرار گرفته می‌شود تا سوالات خود را در زمینه‌ی گردشگری بپرسند و یا گردشگران تجربه‌ها، عکس‌ها و یا سفرنامه‌های خود را ارائه دهند و از این طریق در راستای حفظ محیط زیست و فرهنگسازی گامی برداریم.

استارت آپ هایی هستند که برنامه‌ی سفر ارائه می‌دهند ولی ارائه‌ی برنامه‌ی سفر با این جزئیاتی که ما در اختیار کاربر قرار می‌دهیم را داخل ایران ندیده ام و سامانه‌ای مشابه اینووان هنوز در ایران وجود ندارد.

 

*** استارتاپ اینووان ، استارت آپی برای یک سفر بهتر

 

بنیان گذار اینووان در ادامه بیان داشت:
چالش‌های ما تا زمان ارائه‌ی سرویس زیاد خواهد بود؛ در زمینه‌ها‌ی مختلفی از قبیل مسائل فنی، نوشتن الگوریتم‌های هوش مصنوعی و دیتابیسی که بتوانیم در آن اطلاعات موثقی را برای کاربران جمع‌آوری کنیم.

پیدا کردن تیم مناسب هم که از بزرگ‌ترین چالش‌های هر استارتاپ در هرجای دنیا محسوب می‌شود جزو چالش‌های اینووان بوده است؛ من به تنهایی ایده را شروع کردم و در همان ابتدا دو نفر که یکی از آن‌ها طراح ui/ux و دیگری طراح سایت بودند به من کمک کردند.

افراد دیگری نیز در ابتدا به من ملحق شدند ولی به دلیل تعجیلشان در نتیجه گرفتن و یا دلایل دیگر از تیم جدا شدند. از طرف دیگر من نیاز به یک تیم فنی برای پیاده‌سازی ایده داشتم و در نهایت یکی از فارغ‌التحصیلان ارشد هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به من ملحق شد و باعث شد تا ما از فاز ۱ که کار به صورت تماما دستی صورت می‌گرفت به فاز ۳ که کار کاملا اتوماتیک انجام می‌شد، پیشروی کنیم. مرکز فناوری سامسونگ علاوه بر در اختیار گذاشتن فضای اشتراکی و کارگاه و … نیز لیستی از کارآموزان در اختیار ما قرار داد که از این طریق ۲ نفر در حوزه‌ی فنی شروع به همکاری با ما کردند و اوایل تیرماه تیم ۴ نفره‌ی ما شکل گرفت.

یکی دیگر از چالش‌ها هم عدم اعتماد به بانوان به عنوان یک کارآفرین است؛ در ایران فرصت‌های کم‌تری در اختیار ما می‌گذارند و حتی سرمایه گذاران هم اعتماد کم‌تری به ما نسبت به کارآفرینان مرد دارند.

در ابتدا که سایت در فاز ۱ قرار داشت، اطلاعات را به صورت دستی جمع‌آوری می‌کردیم و تحویل مشتری می‌دادیم. درحال حاضر که در مرحله‌ی ورود به فاز تمام اتوماتیک هستیم تا زمان راه اندازی سایت هوشمند، مشتریان می‌توانند از طریق تلگرام اطلاعات مربوط به سفر خود را در اختیار ما بگذارند و ما برنامه‌ی سفر را به آن‌ها ارائه می‌دهیم و هزینه‌ها هم بستگی به پیچیدگی سفر مربوطه دارد. کاربر می‌تواند با واریز پیش‌پرداخت برنامه را بگیرد و اگر از برنامه رضایت داشت، مابقی هزینه را هم پرداخت کند.

تاکنون به غیر از مرکز توسعه‌ی فناوری سامسونگ امیرکبیر از هیچ جای دیگری حمایت نشدیم؛ قبل از مرکز سامسونگ در فضای کار اشتراکی فینوا مستقر بودیم که پس از مدتی با ما قطع همکاری کردند.

 

*** کمک‌های مرکز فناوری سامسونگ

 

 نظارتی در ادامه اظهار داشت:

ما فعلا در دوره‌ی اول به سر می‌بریم و این مرکز خارج از بازه‌ی زمانی پذیرش، ما را پذیرفتند و به صورت کاملا اعتباری فضای کار، کارگاه‌ها و منتورها در اختیار ما گذاشتند ولی کمک نقدی هنوز نه از جانب ما درخواست شده و نه در مرحله‌ای از برنامه‌ی آنان هستیم که به ما کمک نقدی تعلق بگیرد ولی سرویس‌ها و تکنولوژی‌های گران قیمتی از جانب این مرکز در اختیار ما گذاشته شده است.

اگرهم تا این مرحله پیش آمدیم به یاری دوستانی بود که من و ایده ام را باور داشتند ولی به دلیل نداشتن سرمایه سرعت پیشرفتمان کمی کند است؛ مثلا در زمینه‌ی طراحی کسی را نداریم و خودم مجبور به انجام برخی کارها هستم که این روندمان را کند می‌کند.

 

*** در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم

 

به گزارش پژواک، بنیان گذار اینووان در پایان، اظهار داشت:
در پایان باید بگویم که درست است که در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم و درست است که پیشروی در فضای کارآفرینی برای بانوان، سختی را چند برابر کرده ولی اگر ما خود را قبول داشته باشیم و به جای نگاه به نکات منفی در مسائل، بر توانمندی‌های خود تکیه کنیم، اهداف قطعا دست‌یافتنی خواهند بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه