کد خبر:274613
پ
اینتل
پژواک گزارش می‌دهد:

اینتل و ایتالیا در آستانه قرارداد ۵ میلیارد دلاری برای تولید تراشه

ایتالیا در آستانه انعقاد قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار با شرکت اینتل برای ساخت یک کارخانه تولید نیمه رسانای پیشرفته در این کشور است.

ایتالیا در آستانه انعقاد قراردادی به ارزش پنج میلیارد دلار با شرکت اینتل برای ساخت یک کارخانه تولید نیمه رسانای پیشرفته در این کشور است.

 

*** سرمایه گذاری‌ ۵ میلیارد دلاری برای تولید تراشه

 

به گزارش پژواک، سرمایه گذاری‌های اینتل در ایتالیا، بخشی از طرح گسترده‌ای است که از سوی این تراشه ساز آمریکایی اوایل سال میلادی جاری برای سرمایه گذاری ۸۸ میلیارد دلار در ایجاد ظرفیت تولید در سراسر اروپا اعلام شد. این منطقه در تلاش برای کاهش وابستگی به واردات تراشه از آسیا و رفع کمبود عرضه ای است که باعث محدود شدن تولید در بخش استراتژیک خودروسازی شده است.

منابع آگاه به رویترز اعلام کردند دولت ایتالیا سرگرم کار روی توافقی تا پایان اوت، پیش از برگزاری انتخابات سراسری در ۲۵ سپتامبر است.

منابع آگاه پیشتر به رویترز اعلام کرده بودند رم آماده است حداکثر ۴۰ درصد از کل سرمایه گذاری اینتل در ایتالیا را که پیش بینی می شود از پنج میلیارد دلار اولیه افزایش پیدا کند، تامین کند.

این کارخانه از فناوریهای جدید برای تولید کامل تراشه ها استفاده خواهد کرد.

 

*** جزئیاتی از ساخت این کارخانه

 

به گفته منابع آگاه، اینتل و دولت ایتالیا، فهرستی از محل‌هایی در دو منطقه ایتالیا تهیه کرده اند که برای ساخت این کارخانه از بین آنها انتخاب خواهد شد و یکی از محلهای مورد نظر در مناطق شمالی پیدمونت و ونتو قرار دارد.

تصمیم نهایی درباره محل ساخت کارخانه هنوز گرفته نشده است.

لومباردی، آپولیا و سیسیلی هم در ابتدا به عنوان محل ساخت کارخانه بررسی شده بودند.

میزان سرمایه گذاری اینتل و میزان کمک مالی که دولت ایتالیا تامین خواهد کرد نیز هنوز مشخص نشده است.

تحت قانون تراشه که هدف آن تامین مالی تاسیسات نیمه رسانای نوآورانه است، کمیسیون اروپا اوایل امسال اعلام کرد ۱۵ میلیارد یورو علاوه بر سرمایه گذاری دولتی و خصوصی تا سال ۲۰۳۰ فراهم کرده است.

این بودجه علاوه بر ۳۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری دولتی است که پیش از این برنامه ریزی شده است.

ایتالیا تاکنون ۴.۱۵ میلیارد یورو تا سال ۲۰۳۰ برای جذب تراشه سازان و سرمایه گذاری در کاربردهای صنعتی فناوریهای نوآورانه اختصاص داده است.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ایتالیا همچنین سرگرم مذاکره با شرکتهای تراشه سازی دیگر شامل شرکت فرانسوی ایتالیایی STMicroelectronics و TSMC است.

 

نویسنده: اعظم سیفی

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه