کد خبر:266325
پ
ویندوز ۱۱
پژواک گزارش می‌دهد:

اقدام جدید مایکروسافت برای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

مایکروسافت پشتیبانی از برخی پردازنده‌های نسل هفتم اینتل را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده اما شمار این پردازنده‌ها زیاد نیست.

مایکروسافت پشتیبانی از برخی پردازنده‌های نسل هفتم اینتل را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده اما شمار این پردازنده‌ها زیاد نیست.

 

*** اقدام جدید مایکروسافت برای نصب ویندوز ۱۱ روی کامپیوترهای قدیمی

 

به گزارش پژواک، مایکروسافت پشتیبانی از برخی پردازنده‌های نسل هفتم اینتل را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده اما شمار این پردازنده‌ها زیاد نیست، البته کاربران می‌توانند به‌صورت غیررسمی این سیستم عامل را روی دستگاه‌های غیرسازگار نصب کنند. به‌علاوه، برنامه PC Health Check هم به‌زودی به‌روز می‌شود تا اطلاعات جدیدتری را به کاربران ارائه کند.

مایکروسافت پیش‌نیازهای حداقلی نصب ویندوز ۱۱ را در ماه ژوئن اعلام کرده بود ولی حالا پشتیبانی از پردازنده‌های اینتل سری Core X و سری Xeon W را به سیستم عامل خود اضافه کرده است.
این نسخه همچنین حالا از پردازنده اینتل Core 7820HQ که در داخل سرفیس استودیو ۲ وجود دارد پشتیبانی می‌کند.
مایکروسافت مدتی است که در حال آزمایش ویندوز ۱۱ با این پردازنده‌ها بوده اما اینتل Core 7820HQ فقط روی دستگاه‌هایی جواب می‌دهد که دارای قابلیت DCH باشند.

این فناوری نوعی طراحی ساده‌تر و ایمن‌تر در پردازنده‌هاست که مایکروسافت چند وقتی است آن را به سازندگان CPU توصیه می‌کند.

ویندوز ۱۱ به‌صورت رسمی از پردازنده‌های AMD Zen 1 پشتیبانی نمی‌کند.
این شرکت می‌گوید پس از آنالیزهای دقیق با همکاری AMD به این نتیجه رسیده که امکان پشتیبانی از این پردازنده‌ها وجود ندارد البته برای نصب ویندوز ۱۱ روی این سیستم‌ها راهکار جایگزینی وجود دارد اما مایکروسافت می‌گوید عدم رعایت پیش‌نیازهای حداقلی موجب افزایش ۵۲ درصدی کرش در کرنل شده است، در حالی که سایر دستگاه‌ها تا ۹۹.۸ درصد بدون کرش بوده‌اند.
اهالی ردموند اعلام کرده‌اند که هر کامپیوتری با پردازنده‌های قدیمی می‌تواند فایل ISO ویندوز ۱۱ را دانلود و این سیستم عامل را به‌صورت دستی نصب کند. با این حال، هیچ تضمینی برای سازگاری درایورها و اعتمادپذیری کلی سیستم وجود ندارد. افزون بر این، مایکروسافت نصب ویندوز ۱۱ روی دستگاه‌های پشتیبانی‌ نشده را توصیه یا تبلیغ نمی‌کند. به‌عبارت دیگر، حالا فقط کافیست پردازنده‌ای ۶۴ بیتی با دو یا چند هسته، ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی داشته باشید.
 
 

*** بروزرسانی برنامه PC Health Check

 
 
به گزارش پژواک، مایکروسافت به‌زودی برنامه PC Health Check را به‌روز می‌کند تا پشتیبانی از پردازنده‌های جدید اینتل را اضافه کرده و دقیق‌تر توضیح دهد که چرا کامپیوتر شما احتمالا با ویندوز ۱۱ سازگار نخواهد بود.
برای مثال در این نسخه اعلام می‌شود که چه کامپیوترهایی به Secure Boot یا TPM 2.0 نیاز دارند.
این غول دنیای نرم‌افزاv می‌گوید تعیین پیش‌نیازهای حداقلی ویندوز ۱۱ به منظور پیشبرد درایورهای مدرن DCH و افزایش امنیت دستگاه‌ها با TPM و VBS بوده است.

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه