کد خبر:273673
پ
۱۲۹۶۵
پزواک گزارش می دهد:

اقدام بریتانیا برای جلوگیری از انتشار تصاویر سوءاستفاده از کودکان

حدود ۱ میلیون تصویر از سوء استفاده جنسی کودکان با هدف جلوگیری از انتشار در فضای اینترنت، توسط بنیاد دیده‌بان اینترنت بریتانیا، «اثر انگشت دیجیتالی» دریافت کرد.

حدود ۱ میلیون تصویر از سوء استفاده جنسی کودکان با هدف جلوگیری از انتشار در فضای اینترنت، توسط بنیاد دیده‌بان اینترنت بریتانیا، «اثر انگشت دیجیتالی» دریافت کرد.

 

*** اقدام بریتانیا برای جلوگیری از انتشار تصاویر سوءاستفاده از کودکان

 

به گزارش پژواک، سازمان غیرانتفاعی بریتانیایی بنیاد دیده‌بان اینترنت (IWF)، اخیراً اعلام کرده است که برای هر یک از تصاویر مربوط به سو استفاده جنسی از کودکان در پایگاه‌های داده بریتانیا، یک شناسه اختصاصی منحصر به فرد، موسوم به هش، اختصاص داده است.

این هش‌ها، به‌عنوان کدهای دیجیتال منحصربه‌فرد عمل می‌کنند و با مجریان قانون و ارائه‌دهندگان خدمات به اشتراک گذاشته می‌شوند تا هرگونه تلاش برای همرسانی، انتشار یا توزیع آنلاین این مطالب را علامت‌گذاری و مسدود کنند.

بنیاد دیده‌بان اینترنت که یکی از کارویژه‌های اصلی آن، شناسایی و حذف تصاویر سو استفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی است، تصاویر یاد شده را به فهرست هش خود اضافه می‌کند و سپس شرکت‌های فناوری می‌توانند برای مسدود کردن یا حذف چنین تصاویری از شبکه‌های خود به فهرست تهیه شده، مراجعه کنند.

تصاویر ارزیابی و هش شده توسط بنیاد دیده‌بان اینترنت، شامل برخی از افراطی‌ترین نمونه‌های موارد سو استفاده جنسی از کودکان است که در درجه اهمیت «A» و «B» قرار دارند.

سوزی هارگریوز، مدیر عامل بنیاد دیده‌بان اینترنت طی بیانیه‌ای در این مورد گفت: «برخی از این مطالب به حدی افراطی است که اعضای کارگروه رصد تصاویر در بنیاد دیده‌بان اینترنت، فقط مجاز به کار در شیفت‌های چهار ساعته، استراحت منظم و دسترسی به بهترین مشاوران روانی هستند.

این سازمان همچنین ابزاری در اختیار دارد که به هش‌ها اجازه می‌دهد تا با فراداده‌های متنی اضافه، غنی شوند و ماهیت دقیق سو استفاده را توضیح می‌دهد.

 

هارگریوز در ادامه افزود: «من سه فرزند با کمتر ۱۱ سال سن دارم. این شغل طرز فکر من در مورد آن‌ها و اینترنت را تغییر داده است.» بر اساس اعلام یکی از مسئولان ارزیابی تصاویر، برخی از مطالب پردازش شده، شامل تصاویر کودکان زیر ۵ سال است.

کمیسیون اروپا، ماه گذشته، قانون جدیدی برای اتحادیه اروپا ارائه کرد که بر اساس آن، ارائه دهندگان خدمات اینترنتی، مجبور به شناسایی، گزارش و حذف سو استفاده جنسی از کودکان هستند.

این سازمان اعلام کرد که سیستم فعلی مبتنی بر تشخیص و گزارش داوطلبانه، برای محافظت از کودکان در فضای مجازی، ناکافی است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پزواک
ارسال دیدگاه