کد خبر:275846
پ
امین-کلاهدوزان
سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت خبر داد

اعلام حمایت‌های دولت از فعالان حوزه تجارت الکترونیک که از حوادث اخیر کشور آسیب دیدند، تا پایان هفته جاری/ مشکل اصلی فعالان حوزه تجارت الکترونیک فیلترینگ نیست

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت با بیان اینکه باید میان مشکلات فعالان تجارت الکترونیک در فضای وب و فعالان حوزه شبکه‌های اجتماعی تفاوت قائل شد و فیلترینگ تنها مشکل فعالان این حوزه نیست، از اعلام حمایت‌های دولت از فعالان این حوزه که از حوادث اخیر کشور آسیب دیدند، تا پایان هفته جاری خبر داد.

سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت با بیان اینکه باید میان مشکلات فعالان تجارت الکترونیک در فضای وب و فعالان حوزه شبکه‌های اجتماعی تفاوت قائل شد و فیلترینگ تنها مشکل فعالان این حوزه نیست، از اعلام حمایت‌های دولت از فعالان این حوزه که از حوادث اخیر کشور آسیب دیدند، تا پایان هفته جاری خبر داد.

 

*** در یکی دو روز آینده مصوبات برای حمایت بخشی از تجارت الکترونیک اعلام عمومی شود

 

به گزارش پژواک به نقل از صنایع، حوادث اخیر در کشور و به‌دنبال آن قطعی اینترنت و فیلترینگ پلتفرم‌های خارجی باعث هزینه‌زایی و آسیب خوردن مشاغل و کسب و کارهای اینترنتی شده است به صورتی که دولت و به طور خاص زیر مجموعه‌های آن یعنی وزارت صمت، اقتصاد و ارتباطات در تلاش برای ارایه راه‌کارهایی برای حمایت از بخش‌های آسیب دیده در راستای توسعه تجارت الکترونیک برآمده‌اند.

خبرنگار صنایع در همین خصوص و برای کسب اطلاع بیشتر از برنامه‌های حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب دیده گفتگویی اختصاصی با سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت انجام داده است که در ادامه، خلاصه آن را ملاحظه خواهید نمود.

 

*** برنامه مشترک سه وزارتخانه برای جبران خسارات

 

امین کلاهدوزان در ابتدای این گفتگو با اشاره به ۲ اقدام مشترک بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات، اظهار کرد:

طی یک الی دو روز آینده مصوبات دولت برای حمایت بخشی از تجارت الکترونیک که طی این حوادث اخیر آسیب دیده‌اند اعلام خواهد شد.

به نظر بنده این حمایت‌ها تا حد زیادی توان پوشش ظرفیت‌‌های موجود را دارند.

مساله اصلی که در حوزه تجارت الکترونیک وجود دارد به حوزه فیلترینگی که در چند وقت اخیر اتفاق افتاده برنمی‌گردد و بیشتر مربوط به حوزه‌هایی مثل مالیات، پرداخت و لجستیک مربوط می‌شود.

 

وی همچنین، ادامه داد:

در کنار حمایت از کسب و کارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی باید حواسمان باشد، بخش بزرگ اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک را نادیده نگیریم؛ چرا که تجارت الکترونیک که در فضای وب اتفاق می‌افتد با تجارت الکترونیک که در فضای شبکه‌های اجتماعی وجود دارد یک نسبت چند ده برابری دارند و فاصله آنها با هم بسیار زیاد است و باید مواظب باشیم که پرداختن به این موضوع باعث غفلت از بحث اصلی ما که حمایت از کل کسب و کارهای تجارت الکترونیک است نشود. 

 

*** مشوق‌های مالیاتی برای کسب و کارها

 

به گزارش پژواک، سرپرست مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در پایان به چند نمونه از مصوباتی که برای حمایت از بخش آسیب دیده تجارت الکترونیک اشاره کرد و بیان داشت:

این مصوبات تنها در اختیار وزارت صمت نیست و قسمتی که در اختیار وزارت صمت بوده است نظیر افتتاح پارک‌های فناوری تخصصی تجارت الکترونیک است.

یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که کسب و کارهای  خرد و خانگی دارند این است که اگر در فضای شفاف‌تر فعالیت کنند مشکلات مالیات، بیمه و… برایشان پیش می‌آید.

لذا با حضور و شکل‌دهی به پارک‌های فناوری تخصصی تجارت الکترونیک، این موضوع تا حد زیادی برطرف می‌شود، یعنی شرکتی که در اکوسیستم پارک فناوری مستقر می‌شود عملا از معافیت مالیاتی استفاده می‌کند و در حوزه بیمه تسهیلاتی دارد و یک سری تسهیلات اداری و مجوزی  برایش رخ می‌دهد که موجب برطرف شدن دغدغه‌هیشان خواهد بود.

سایر مصوبات مواردی است که باید در هیئت دولت یا در کارگروه اقتصاد دیجیتال مصوب شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه