کد خبر:275616
پ
دورف
پژواک گزارش می دهد:

ادعای مدیرعامل تلگرام درباره هک کاربران واتساپ

مدیرعامل تلگرام ادعا کرده است هکرها می‌توانند به تمام اطلاعات گوشی کاربران واتس‌اپ دسترسی داشته باشند.

مدیرعامل تلگرام ادعا کرده است هکرها می‌توانند به تمام اطلاعات گوشی کاربران واتس‌اپ دسترسی داشته باشند.

 

*** ادعای مدیرعامل تلگرام درباره هک کاربران واتساپ

 

به گزارش پژواک، تقریبا از چند سال گذشته، درباره امنیت اپلیکیشن واتس‌اپ تردیدهایی بین کاربران وجود داشته و بسیاری ادعا کرده‌اند که این سرویس پیام‌رسان چندان امن نیست. حالا «پاول دورف» موسس و رئیس رقیب دیرینه واتس‌اپ، یعنی تلگرام، در پست جدید کانال خود به این موضوع اشاره و ادعا کرده که هکرها از طریق واتساپ می‌توانند به تمام اطلاعات گوشی‌های کاربران دسترسی داشته باشند.

دورف در پست خود توضیح می‌دهد که این امر اخیرا از طریق یک مشکل امنیتی که اخیرا توسط تیم امنیتی واتس‌اپ برطرف شده، امکان‌پذیر بوده است. رئیس تلگرام توضیح می‌دهد که با وجود این آسیب‌پذیری هکرها برای کنترل کامل گوشی کاربران، فقط باید یک ویدیو مخرب به آن‌ها ارسال کرده یا تماس تصویری برقرار می‌کردند.

با این حال، نکته مهم اینکه دورف ادعا می‌کند که این مشکلات امنیتی بزرگ حتی پس از به‌روزرسانی و دریافت آخرین نسخه اپلیکیشن واتس‌اپ نیز برطرف نخواهد شد.

 

وی در واقع اشاره می‌کند که از سال ۲۰۱۷ تاکنون، هر سال یک مشکل امنیتی دقیقا مانند این مورد جدید، برای اپلیکیشن واتس‌اپ کشف شده است. در پست دورف نوشته شده:

بنابراین، هر سال در مورد مشکلی گزارش داده می‌شود که با وجود آن، واتس‌اپ تمام اطلاعات کاربران خود را در معرض خطر قرار داده است. یعنی تقریبا کاربران همیشه باید انتظار یک نقص امنیتی جدید را داشته باشند. این مسائل چندان تصادفی و اتفاقی نیستند، بلکه بَک‌دُرهای برنامه‌ریزی شده‌ای هستند. اگر یک بَک‌دُر کشف و حذف می‌شود، یک نمونه دیگر اضافه خواهد شد.

 

سپس وی با اشاره به گزارش‌های مربوط به هک شدن گوشی جف بزوس توضیح داده که حتی اگر ثروتمندترین فرد روی زمین هم باشد، با نصب واتس‌اپ روی گوشی خود، تمام داده‌هایتان را در دسترس هکرها قرار می‌دهیم. رئیس تلگرام همچنین اشاره می‌کند که با توجه به همین مسائل، واتساپ را چندین سال پیش حذف کرده است.

در نهایت، دورف اشاره می‌کند که تلگرام بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر فعال و بیش از ۲ میلیون کاربر جدید روزانه دارد اما به هیچ‌کس فشاری نیاورده تا از تلگرام استفاده کنند. بلکه به کاربران توصیه کرده تا از واتس‌اپ دوری کنند، زیرا پیام‌رسان شرکت متا به مدت ۱۳ سال یک ابزار جاسوسی و کنترل بوده است.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه