کد خبر:274642
پ
گوگل
پژواک گزارش می‌دهد:

اختلال جهانی سرویس جست‌وجوی گوگل

دسترسی به موتور و وب سایت جست و جوی گوگل به طور موقتی برای هزاران کاربر قطع شد و سردرگمی و سیلی از واکنش‌ها را به راه انداخت که بدون محبوب‌ترین موتور جست و جوی آنلاین جهان چه باید کرد.

دسترسی به موتور و وب سایت جست و جوی گوگل به طور موقتی برای هزاران کاربر قطع شد و سردرگمی و سیلی از واکنش‌ها را به راه انداخت که بدون محبوب‌ترین موتور جست و جوی آنلاین جهان چه باید کرد.

 

*** قطعی و اختلال جهانی گوگل

 

به گزارش پژواک، سرویس داون دتکتور که قطعی و اختلال سرویس‌ها و وب سایت‌ها را رصد می‌کند، از حدود ساعت ۹ بعدازظهر روز دوشنبه به وقت نیویورک، گزارش کاربران درباره مشکل دسترسی به موتور جست و جوی گوگل را دریافت کرد و این گزارش‌ها یک ساعت بعد به بیش از ۴۰ هزار مورد رسید.

مشکلات در بالا آمدن وب سایت گوگل و انجام عمل جست و جو در تایوان و ژاپن هم مشاهده شد اما به نظر رسید خدمات به صورت متناوت در دسترس هستند.

شبکه سی‌ان‌بی‌سی در خبری نوشت:‌ کاربران در انگلیس، استرالیا و سنگاپور هم مشکل دسترسی به گوگل را گزارش کرده‌اند.

بعضی از کاربران اسکرین شات‌هایی از پیامهای خطا را ارسال کردند و بعضی دیگر به شوخی می‌گفتند تلاش می‌کنند گوگل را برای بررسی این که آیا موتور جست و گوگل قطع شده است، چک کنند.

مشکل اختلال و قطعی سرویس در جست و جو که محصول اصلی گوگل است، کم سابقه محسوب می‌شود.

اصلی‌ترین دلیل چنین اختلال‌هایی، زیرساخت وب بک‌اِند هستند که نمونه آن سال گذشته در وب سایت فستلی و آمازون وب سرویس مشاهده شد.

به نظر رسید سرویس گوگل درست پیش از ساعت ۱۰ بعدازظهر به وقت نیویورک به وضعیت عادی بازگشت.

 

*** بروز حادثه برقی در تاسیسات گوگل

 

طبق گزارش رسانه‌های محلی، روز دوشنبه یک حادثه برقی در تاسیسات گوگل در آیووا پیش آمد و سه نفر را راهی بیمارستان کرد.

هنوز معلوم نیست آیا این حادثه با قطعی سرویس گوگل ارتباط داشته است یا خیر.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سخنگوی آلفابت- شرکت مادر گوگل – اعلام کرد ما از وقوع یک حادثه برقی در دیتاسنتر گوگل در آیوا که باعث مصدومیت سه نفر شد، مطلع هستیم.

سلامت و ایمنی همه کارکنان، اولویت قطعی ماست و ما با شرکا و مقامات محلی برای تحقیقات درباره این موضوع و فراهم کردن کمک لازم، همکاری نزدیکی داریم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه