کد خبر:274213
پ
آیفون ۱۴
پژواک گزارش می‌دهد:

ابعاد و طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس لو رفت

تاکنون اخبار غیررسمی و گمانه‌زنی‌های فراوانی از ابعاد و مشخصات سری آیفون ۱۴ و بخصوص مدل ۱۴ پرو مکس منتشر شده‌ است.

تاکنون اخبار غیررسمی و گمانه‌زنی‌های فراوانی از ابعاد و مشخصات سری آیفون ۱۴ و بخصوص مدل ۱۴ پرو مکس منتشر شده‌ است.

 

*** ابعاد و طراحی آیفون ۱۴ پرو مکس

 

به گزارش پژواک، حالا نیز در ادامه همین روند، طرح‌های شماتیک یا فنی منتشر شده‌اند که بنابر ادعاها، متعلق به آیفون ۱۴ پرو مکس هستند.

گفتنی است که تصاویر مذکور ابتدا در شبکه اجتماعی بایدو دیده شدند و سپس توسط ShrimpApplePro، یکی از منابع دنیای فناوری در توییتر به اشتراک گذاشته شدند.

با استناد به اطلاعات موجود در این تصاویر، به نظر می‌رسد که ابعاد ذکر شده در آن با اخبار غیررسمی پیشین همخوانی دارند، تنها تفاوت موجود عرض دستگاه است که در اخبار قدیمی‌تر ۷۷٫۵۸ میلی‌متر ذکر شده بود اما در تصاویر جدید با عرض ۷۸٫۷۸ میلی‌متر روبه‌رو هستیم.

البته هنوز به روشنی مشخص نیست که این تفاوت عرض چه علتی می‌تواند باشد، با این حال در جدول زیر تفاوت اندازه آیفون ۱۴ پرو مکس و ۱۳ پرو مکس را مشاهده می‌کنید:

 

ابعاد آیفون ۱۴ پرو مکس آیفون ۱۳ پرو مکس
ارتفاع ۱۶۰٫۷۱ میلی‌متر ۱۶۰٫۸ میلی‌متر
عرض ۷۸٫۷۸ میلی‌متر ۷۸٫۱ میلی‌متر
ضخامت ۷٫۸۵ میلی‌متر ۷٫۶۵ میلی‌متر

 

*** طرح‌های شماتیک آیفون ۱۴ پرو مکس

 

لازم به ذکر است که طرح‌های منتشر شده از گوشی آینده اپل اطلاعات مربوط به برجستگی دوربین را هم شامل می‌شوند، بدین گونه که ضخامت گوشی به تنهایی ۷٫۸۵ میلی‌متر است اما با برجستگی دوربین این میزان به ۱۲٫۰۲ میلی‌متر می‌رسد. به عبارت دیگر ضخامت دوربین این مدل ظاهرا خود به تنهایی بیش از ۴ میلی‌متر خواهد بود.

 

آیفون 14

آیفون 14

 

البته این میزان برجستگی چندان جای تعجب ندارد، البته شایعات پیش از عرضه آیفون ۱۳ حاکی از آن بودند که اپل قصد دارد برجستگی دوربین را حذف کند اما گذر زمان نشان داد که این شرکت یا تصمیمی در این باره ندارد و یا اینکه فعلا قادر به انجام آن نیست.

در پایان باید گفت که این غول فناوری احتمالا آیفون ۱۴ پرو مکس را در ماه سپتامبر معرفی می‌کند. همچنین انتظار می‌رود این سری به جای مدل مینی یک مدل مکس یا پلاس داشته باشد تا کاربران به یک گزینه بزرگ غیر پرو هم دسترسی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه