کد خبر:264455
پ
۶۱۹۶۵۸۲۳
پژواک گزارش می‌دهد:

ابداع ضربان‌ساز قلب که طی چند هفته جذب بدن می‌شود

دانشمندان اولین ضربان‌ساز بی‌سیم بدون باتری جهان را ساخته‌اند که زمانی که دیگر نیازی به آن نباشد جذب بدن شده و از بین می‌رود.

دانشمندان اولین ضربان‌ساز بی‌سیم بدون باتری جهان را ساخته‌اند که زمانی که دیگر نیازی به آن نباشد جذب بدن شده و از بین می‌رود.

 

*** ابداع ضربان ساز قلب

 

به گزارش صنایع، این دستگاه نازک و سبک انرژی خود را از آنتنی در خارج از بدن دریافت می‌کند و از مواد زیست سازگار ساخته شده و طی پنج تا هفت هفته جذب بدن می‌شود.

محققان سازنده این دستگاه امیدوارند به زودی بتوان آن را جایگزین ضربان‌سازهای موقت کرد که برای برداشتن آن‌ها به انجام عمل جراحی نیاز است.

این دستگاه سبک توسط محققان دانشگاه نورث وسترن و جورج واشنگتن ساخته شده است.

این ضربان ساز موقت نیروی خود را از یک آنتن خارجی دریافت می‌کند و فناوری آن مشابه فناوری تلفن‌های هوشمند است و نیازی به باتری یا سخت افزار ندارد.

به گفته‌ی محققان این دستگاه نه تنها خطر عفونت را کاهش می‌دهد باعث جلوگیری از ایجاد جای زخم می‌شود.

جان راجرز(John A Rogers) رهبر این مطالعه می گوید: قرارگیری سخت افزارهایی در نزدیکی قلب یا درون آن می‌تواند خطر بروز عفونت را افزایش دهد. دستگاه ما بر معایب دستگاه‌های سنتی غلبه می‌کند و هزینه‌های بیمار را کاهش می‌دهد.

این گروه امیدوارند این دستگاه روزی جایگزین ضربان‌سازهای موقت قلب شود.

با بهبود بیشتر این فناوری می‌توان ضربان‌سازهایی برای قرار دادن در عروق دست و پا نیز تولید کرد.

هر بیمار می‌تواند چند روز یا چند هفته به ضربان‌ساز احتیاج داشته باشد و محققان می‌گویند با تغییر ترکیبات و ضخامت این دستگاه می‌توان مدت زمان باقی ماندن آن در بدن فرد را کنترل کرد.

دکتر راجرز می‌گوید: ما این دستگاه را با استفاده از مواد مختلف ایمنی تولید کرده‌ایم که همه‌ی این مواد قابل جذب در بدن هستند.

هنوز مشخص نیست این دستگاه ضربان‌ساز چه زمانی برای استفاده‌ی انسان‌ها آماده خواهد بود و هزینه‌ی‌ آن نیز معلوم نیست.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه