کد خبر:274271
پ
آیفون
پژواک گزارش می‌دهد:

آیفون ۱۴ بدون درگاه سیم‌کارت به بازار میاید؟

با افزایش پذیرش نرخ eSIM در جهان، این احتمال وجود دارد که اپل سری آیفون ۱۴ را در برخی بازارها فقط در نسخه‌ eSIM عرضه کند.

با افزایش پذیرش نرخ eSIM در جهان، این احتمال وجود دارد که اپل سری آیفون ۱۴ را در برخی بازارها فقط در نسخه‌ eSIM عرضه کند.

 

*** احتمال حذف درگاه سیم‌کارت آیفون ۱۴ در برخی بازارها قوت گرفت

 

به گزارش پژواک، به‌نظر می‌رسد روزهای دوران سیم‌کارت‌های فیزیکی رو‌به پایان است.

با توجه به این‌ که بسیاری از اپراتورهای خدمات موبایل در اروپا و آسیا از فناوری eSIM پشتیبانی می‌کنند و نسل سوم آیفون SE نیز با این تکنولوژی سازگاری دارد، اکنون در گزارشی جدید گفته می‌شود اپراتورهای آمریکایی خود را برای آینده‌ای نه‌چندان دور آماده می‌کنند که در آن، آیفون‌ها درگاه سیم‌کارت فیزیکی نخواهند داشت.

ظاهراً آیفون ۱۴ اپل می‌تواند نقطه‌ی شروع این تغییر باشد.

گزارش جدید وال‌استریت‌ژورنال نشان می‌دهد فناوری eSIM در اروپا و آسیا محبوبیت زیادی به‌دست آورده است؛ جایی‌که مصرف‌کنندگان تمایل دارند برای دریافت بهترین بسته‌های داده‌ی موجود، میان برنامه‌های پیش‌پرداخت اپراتورهای موبایل جابه‌جا شوند.

حتی در ایالات متحده که مردم آن معمولاً از خدمات یک اپراتور استفاده می‌کنند نیز، سه ارائه‌دهنده‌ی اصلی این کشور درحال آماده‌شدن برای آینده‌ی بدون‌ سیم‌کارت هستند.

 

جف هاوارد، معاون دستگاه‌های موبایلی و لوازم‌جانبی در AT&T می‌گوید:

این یک تکامل طبیعی است و تجربه‌ای محسوب می‌شود که ادامه راه را بهتر خواهد کرد.

 

مور مک‌کلون، تحلیلگر گلوبال‌دیتا (GlobalData)، اوایل سال جاری گفت:

همیشه سؤال این بوده آیفونی که فقط از eSIM پشتیبانی می‌کند چه زمانی روانه بازار خواهد شد، اما تاکنون توجه زیادی به چگونگی انجام این کار نشده است.

اگرچه اپل با کنار گذاشتن سیم‌کارت‌های فیزیکی و تمرکز روی فناوری سیم‌کارت‌های الکترونیکی، تمایلی به رویکرد موسوم به بیگ‌بنگ با آیفون ۱۴ ندارد، اما این سری از گوشی‌های غول فناوری مستقر در کوپرتینو می‌تواند فقط در مدل eSIM روانه‌ بازار شود.

ما اعتقاد داریم اپل رویکرد «بیگ‌بنگ» را درپیش خواهد گرفت؛ رویکردی که به‌معنای جدا شدن از سیستم‌های موجود و انتقال همه‌ی کاربران به استفاده از eSIM است و علاوه‌براین، احتمال دارد در آینده با حفظ پشتیبانی از سیم‌کارت‌های فیزیکی، از نوع جدید فناوری سیم‌کارت‌های الکترونیکی رونمایی کند.

ما معتقدیم شرکت‌های مخابراتی این انتخاب را خواهند داشت که یا مدل جدید آیفون را که فقط از eSIM پشتیبانی می‌کند بفروشند یا درکنار آن مدل‌هایی مجهز به درگاه سیم‌کارت فیزیکی را نیز عرضه کنند.

 

*** آینده‌ی eSIM با آیفون بدون پورت ترکیب می‌شود

 

به گزارش پژواک، درحالی‌که اپل امسال درحال آماده‌سازی آیفون پرو اصلاح‌شده با طراحی جدید است، فشار اخیر اتحادیه‌ی اروپا این شرکت را مجور می‌کند از درگاه USB-C برای شارژ آیفون‌های آینده‌ی خود بهره ببرد.

تحلیلگران نیز قبلاً پیش‌بینی کرده‌ بودند که اپل قصد دارد آیفون مجهز به پورت USB-C را در سال ۲۰۲۳ عرضه کند؛ بدین‌ترتیب اپل می‌تواند به‌دنبال معرفی آیفون بدون درگاه یا با پورت مگ‌سیف باشد.

اگر اپل موفق شود از سیم‌کارت‌های فیزیکی به سیم‌کارت‌های الکترونیکی مهاجرت کند، امکان حذف همه‌ی درگاه‌های آیفون نیز وجود خواهد داشت.

شایان‌ ذکر است پیش‌ از این شاهد حذف جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون از آیفون ۷ و مدل‌های بعدی این محصول بوده‌ایم.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه