کد خبر:258316
پ
آیفون-۱۲
پژواک گزارش می‌دهد:

آیا آیفون ۱۲ ضربان‌ساز مصنوعی و الکتروشوک قلب را از کار می‌اندازد؟

براساس تحقیقات یک پزشک، آیفون ۱۲ و شارژر بی‌سیم مگ‌سیف بر کارکرد دستگاه‌های توانبخشی قلب تأثیرگذار هستند و حتی آن‌ها را غیرفعال می‌کنند.

براساس تحقیقات یک پزشک، آیفون ۱۲ و شارژر بی‌سیم مگ‌سیف بر کارکرد دستگاه‌های توانبخشی قلب تأثیرگذار هستند و حتی آن‌ها را غیرفعال می‌کنند.

 

*** گوشی آیفون ۱۲ را نزدیک قفسه سینه خود نبرید

 

به گزارش پژواک، آیف‍ون ۱۲ چندین آهنربا دارد تا بتوان این گوشی را به شارژر بی‌سیم مگ‌سیف متصل کرد.

استفاده از این آهنرباها باعث شده است اپل به افرادی که از ضربان‌ساز مصنوعی قلب و الکتروشوک قلبی استفاده می‌کنند، هشدار بدهد که گوشی و حتی مگ‌سیف را نزدیک قفسه سینه و قلب خود نبرند.

 

*** آزمایش‌های دکتر سینگ درباره عملکرد آیفون ۱۲

 

به گزارش پژواک، به‌تازگی دکتر جورجیت سینگ آزمایش‌های بیشتری درباره این موضوع انجام داده است تا متوجه شود محصولات اپل چه تأثیری بر دستگاه‌های توانبخشی قلب می‌گذارند.

براساس گفته‌های دکتر سینگ، سالانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بعد از جراحی یا پیوند قلب، از تجهیزاتی مانند ضربان‌ساز مصنوعی و الکتروشوک قبلی استفاده می‌کنند و نزدیک به یک‌چهارم کل گوشی‌های فروش‌رفته در سال گذشته میلادی، آیفون ۱۲ بوده است.

دستگاه‌های توانبخشی قلب دارای سوئیچ‌هایی هستند که آهن‌رباهای آیفون ۱۲ و مگ‌سیف عملکرد آن‌ها را تغییر می‌دهند.

دکتر سینگ برای اینکه متوجه تأثیر این دستگاه‌ها شود، یک آیفون ۱۲ پرو را نزدیک به سینه فردی که از ضربان‌ساز مصنوعی قلب استفاده می‌کرد قرار داد.

او می‌گوید در این لحظه دستگاه شوک غیرفعال و عملکرد کلی دستگاه آن با مشکل مواجه شد. وقتی گوشی را از سینه بیمار دور شد، ضربان‌ساز دوباره به فعالیت خود ادامه داد.

دکتر سینگ در پایان، می‌گوید:

ما فکر می‌کردیم آهن‌رباهای ضعیفی روی آی‍فون ۱۲ قرار گرفته‌اند که نمی‌توانند تأثیری روی ضربان‌ساز مصنوعی قلب بگذارند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه