کد خبر:267994
پ
اسلامی
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

آغاز به کار مرکز فناوری و نوآوری رسا

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آغاز به کار مرکز فناوری و نوآوری رسا خبر داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از آغاز به کار مرکز فناوری و نوآوری رسا خبر داد.

 

*** وظیفه مرکز فناوری و نوآوری رسا چیست؟

 

به گزارش پژواک، محمد اسلامی در خصوص مرکز فناوری و نوآوری رسا، اظهار کرد:

مرکز فناوری و نوآوری رسا به عنوان یکی از مراکز تازه تاسیس در سازمان انرژی اتمی ایران و اولین مرکز نوآوری تخصصی در زیست بوم نوآوری صنعت هسته‌ای با هدف تسهیل تجاری سازی دستاورد‌های دانشمندان در حوزه هسته‌ای آغاز به کار نموده است.

 

وی در ادامه افزود:

کارهای این مرکز با برنامه ریزی انجام شده و همچنین اهداف ترسیم شده در صدد شتاب‌دهی تحقیقات و عملیاتی‌سازی پژوهش‌های دانشجویان و متخصصان علوم و فناوری هسته‌ای می‌باشد.

در این مسیر توجه به کاربرد پرتو‌ها در صنایع غذایی و کشاورزی، تولید رادیودارو، پرتودرمانی و توسعه نیروگاه‌ها در اولویت پژوهشی و تبدیل ایده به محصول این مرکز قرار دارند.

 

به گزارش پژواک، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پایان خاطر نشان کرد:

به یاری خداوند در این مرکز همکاری موثری با بخش خصوصی خواهیم داشت و فضایی علمی/پژوهشی را برای فارغ‌التحصیلان علوم و فناوری هسته‌ای فراهم می‌نماییم تا این عزیزان و سرمایه‌های کشور بتوانند با سازمان انرژی اتمی و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای ارتباط تنگاتنگی داشته باشند.

امیدوارم که این مرکز با همکاری جامعه دانشگاهی، نخبگان، پژوهشگران و همچنین اکوسیستم نوآوری کشور گامی موثر در جهت تجاری سازی طرح‌های علمی پژوهشگران و بهره مندی جامعه از کاربرد‌های انرژی صلح آمیز هسته‌ای بردارد.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه