کد خبر:272476
پ
توکلی
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت در گفتگو با رسانه‌ها خبر داد:

آغاز به کار سامانه متمرکز عرضه خودرو در کشور/ از افزایش شفافیت تا تطبیق تعهدات خودروسازان با توان تولید خودرو در کشور

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت ضمن اعلام فروش خودرو در کشور از طریق سامانه متمرکز عرضه خودرو از هفته آینده، دلایل راه‌اندازی این سامانه را تشریح کرد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت ضمن اعلام فروش خودرو در کشور از طریق سامانه متمرکز عرضه خودرو از هفته آینده، دلایل راه‌اندازی این سامانه را تشریح کرد.

 

*** تفاوت سامانه متمرکز عرضه خودرو با فروش خودروسازان

 

به گزارش پژواک، به نقل از صنایع، عبدالله توکلی لاریجانی در گفتگو با بخش خبری رسانه ملی، ضمن اعلام این خبر در خصوص تفاوت سامانه متمرکز عرضه خودرو با سازوکار فروش حال حاضر خودروسازان، اظهار داشت:

سامانه متمرکز فروش خودرو مطابق فرمان رئیس جمهور برای ایجاد شفافیت فعالیت های خودروسازان راه اندازی شده و از طریق این سامانه‌ فروش خودروهای خودروسازان شفاف خواهد شد.

تمامی تولیدات خودروسازان در این سامانه قرار خواهد گرفت و از این طریق خودرو به دست مصرف کننده واقعی خواهد رسید.

 

وی ضمن ضمن بیان اینکه فروش خودرو توسط خودروسازن متوقف نشده است، تصریح کرد:

پیش از این برخی از خودروسازان با ایجاد بازارهایی به صورت خصوصی اقدام به فروش خودرو به قیمت گزاف می کردند که پیرو دستور رئیس جمهور و وزیر صمت سامانه فروش یکپارچه خودرو برای جلوگیری از این مشکلات فراهم شده است.

 

توکلی با بیان اینکه در حال حاضر جریان پایداری در عرضه خودرو حاکم است، خطاب به خودروسازان بیان داشت:
درخواست من از خودروسازان این است که به کسب و کار اصلی خود یعنی تولید بپردازند و با مکانیزم عرضه شفاف هرگونه شائبه را در ذهن مردم برطرف کنند.

 

*** زمان اجرای طرح فروش خودرو در سامانه متمرکز

 

وی درباره زمان آغاز به کار سامانه متمرکز فروش خودرو نیز، گفت:
زیرساخت‌ها برای فروش خودرو در سامانه متمرکز فراهم شده است و اولین فروش خودرو در سامانه متمرکز عرضه خودرو نیز از هفته آینده خواهد بود.

یکی دیگر از مزیت‌های این سامانه این است که بیش از تامین خودرو توسط خودروسازان، فروش انجام نمی گیرد و تعهدات خودروسازان فراتر از توان اتفاق نخواهد افتاد و در عرضه خودروها نیز شفافیت وجود دارد.

 

*** تکلیف خودروسازان بخش خصوصی چیست؟

 

به گزارش پژواک، مدیرکل صنایع خودرویی وزات صمت در پایان و در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان بخش خصوصی نیز از این به بعد باید خودروهای خود را از طریق سامانه مذکور عرضه کنند یا خیر، بیان داشت:
فروش خودرو‌سازان بخش‌های خصوصی نیز با اجرای این سامانه فروش متوقف نخواهد شد و تولیدات این خودروسازان نیز از طریق همین سامانه و در قالب یک مکانیزم شفاف عرضه می شود و هم اکنون این زیرساخت ها فراهم است و خودرو سازان میزان توان عرضه خود را به صورت کامل و شفاف اعلام خواهند کرد و باید مطابق با این سامانه عمل کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه