کد خبر:267390
پ
همراه اول
پژواک گزارش می‌دهد:

آخرین آمار ترابردپذیری/ تنها همراه‌ اول مثبت است

آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در خصوص عملکرد اپراتورهای موبایل در ارایه خدمات ترابردپذیری، نشان داد که تنها تراز همراه‌اول مثبت بوده و تراز عملکرد دو اپراتور دیگر در این بخش منفی است.

آخرین آمار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات در خصوص عملکرد اپراتورهای موبایل در ارایه خدمات ترابردپذیری، نشان داد که تنها تراز همراه‌اول مثبت بوده و تراز عملکرد دو اپراتور دیگر در این بخش منفی است.

 

*** آخرین آمار ترابردپذیری

 

به گزارش پژواک، ترابردپذیری شماره تلفن همراه فرایندی است که مشترک تلفن همراه می‌تواند با حفظ شماره تلفن همراه خود از یک اپراتور به اپراتور دیگر تلفن همراه مهاجرت کرده و از خدمات آن اپراتور استفاده کند.

اما گزارش تجمیعی هر ۳ اپراتور موبایل کشور که منتهی به تاریخ ۱۷ آبان‌ماه سال جاری است نتایج جالبی را نشان می‌دهد که گویای آن است که همراه‌اول در این طرح نیز همچنان پیشتاز بوده و تنها اپراتور دارای تراز مثبت است.
بر اساس این آمار نزدیک به ۷۰۶ هزار مشترک از سایر اپراتورها به شبکه همراه‌اول تغییر اپراتور داده‌اند و در همین حال بیش از ۶۲۲ هزار مشترک نیز از همراه‌اول به دیگر اپراتورها ترابرد کرده‌اند که به این ترتیب در نهایت تراز مشترکان ورودی و خروجی این اپراتور نشان می‌دهد که همراه‌اول بالغ بر ۸۳هزار مشترک بیشتر جذب کرده و تراز مثبت دارد.
این موضوع اما در اپراتور دوم یعنی ایرانسل به این ترتیب است که از بالغ بر ۶۷۴ هزار مشترک جذب شده، نزدیک به ۶۷۷ هزار مشترک از شبکه این اپراتور خارج شده‌اند و در نهایت، ایرانسل با تراز منفی (خروج بیشتر مشترکان) در طرح ترابردپذیری مواجه شده است.
عملکرد اپراتور سوم یعنی رایتل نیز در این بخش بسیار ضعیف است. به این ترتیب که از ۶۷هزار مشترک ورودی و ترابرد شده، بیش از ۲ برابر، یعنی ۱۴۸ هزار مشترک از شبکه این اپراتور خارج شده و تصمیم به استفاده از خدمات اپراتور دیگری را گرفته‌اند. به این ترتیب تراز رایتل در طرح ترابردپذیری منفی ۸۱ هزار مشترک است.
به شکل اصولی متقاضیان استفاده از طرح ترابردپذیری که در مجموعِ آمارِ مشترکان فعال اپراتورهای موبایل، زیر یک درصد هستند، در مواقعی رخ می‌دهد که مشترکان به دلایل متعددی همچون ضعف یا نبود آنتن‌دهی، کیفیت، قیمت یا تنوع خدمات، شفافیت، پشتیبانی و … از اپراتور خود رضایت نداشته و به همین جهت با حفظ شماره موبایل خود به شبکه اپراتور دیگر مهاجرت می‌کنند که در این خصوص، همانطور که ذکر شد، بر اساس آمار تنها همراه‌اول با تراز و جذب مثبت کاربران مواجه بوده است.
طرح MNP (Mobile Number Portability) یا ترابردپذیری شماره تلفن همراه در سال ۹۳ از سوی رگولاتوری مصوب شد. در اوایل اجرای طرح، ادعا می‌شد که همراه‌اول با اجرای طرح ترابردپذیری با تراز منفی و بیشترین مهاجرت مشترکان مواجه شود که نتایج آماری سال‌های بعد تا کنون، عکس این موضوع را نشان داده است.
 
 
 
انتهای پیام///
ارسال دیدگاه