کد خبر:275007
پ
قماربازی
رئیس پلیس فتا فراجا:

۶ باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد ریال متلاشی شد

رئیس پلیس فتا فراجا از متلاشی کردن ۶ باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.

رئیس پلیس فتا فراجا از متلاشی کردن ۶ باند قمار اینترنتی با گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.

 

*** متلاشی کردن باند قمار اینترنتی

 

به گزارش پژواک، سردار وحید مجید درباره متلاشی کردن باند قمار اینترنتی، اظهار داشت:

با اشراف کارشناسان پلیس سایبری کشور بر فعالیت سایت‌های قمار، تعداد ۱۰ نفر از اجاره دهندگان حساب‌های بانکی به یک سایت قمار شناسایی و پس از انجام تحقیقات فنی و تخصصی، ۲ نفر از متهمان اصلی مرتبط با بزه در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند.

در بررسی تجهیزات رایانه‌ای کشف شده از متهمان و محل اختفای آنها، تعداد ۲۱۰ فقره کارت بانکی متعلق به افراد غیر که در سایت‌های قمار مورد استفاده قرار گرفته‌اند، کشف شد.

طبق تحقیقات، مشخص شد دستگیرشدگان با مدیران سایت‌های قمار در خارج از کشور در ارتباط بوده‌اند.

 

رئیس پلیس فتا فراجا در ادامه افزود:

متهمان از طریق چند رابط در زمینه اجاره حساب‌های بانکی با فریب افراد با بهانه‌هایی مانند سرمایه‌گذاری در بورس، فرار از مالیات و فعالیت در زمینه ارزهای دیجیتال به اجاره حساب و کارت‌های بانکی شهروندان اقدام و از آنها برای پولشویی در سایت‌های قمار استفاده می‌کردند.

با بررسی حساب‌های بانکی شناسایی شده ضمن مسدودسازی بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از عواید حاصل از جرم، مشخص شد کلاهبرداران مبالغ کلانی از وجوه مجرمانه حاصل شده را صرف خرید از بورس کالا و سایر شرکت‌های داخلی کرده‌اند.

هرگونه فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی برابر با قانون جرم است و با افراد فعال در این حوزه از سوی مراجع قضایی برخورد می‌شود.

 

وی در توصیه به شهروندان خاطرنشان کرد:

فارغ از تبعات سوء ناشی از فعالیت در سایت‌های قمار مانند از دست رفتن سرمایه زندگی افراد، کلاهبرداری‌های متعدد این سایت‌ها از کاربران و مسدود شدن حساب‌های بانکی کاربران سایت‌ها، هرگونه فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی برابر با قانون جرم است و با افراد فعال در این حوزه برخورد قانونی لازم از سوی مراجع قضایی صورت خواهد گرفت.

 

*** سوء استفاده در زمینه اجاره حساب بانکی

 

به گزارش پژواک، رئیس پلیس فتا فراجا در پایان درباره سوء استفاده افراد سودجو از طعمه‌های خود در زمینه اجاره حساب بانکی با بهانه‌هایی مانند فعالیت در بورس، فرار مالیاتی و فعالیت در زمینه ارز دیجیتال هشدار داد و با اشاره به اینکه مسئولیت هر گونه استفاده از حساب‌ها و کارت‌های بانکی با صاحب حساب است؛ از هموطنان خواست از ارائه کارت بانکی یا اطلاعات حساب بانکی به افراد غیر جداً خودداری کنند.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه