کد خبر:263206
پ
بهنیا
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه:

اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به اینترنت تا پایان سال جاری

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه از اتصال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار کرمانشاه به اینترنت تا پایان سال جاری خبر داد.

 

*** اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری در مناطق روستایی جهت توسعه اینترنت

 

به گزارش پژواک، شهریار بهنیا با بیان این که با اعلام اینکه در سال جاری ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای نخستین بار در مناطق روستایی استان اجرا می‌شود، اظهار داشت:

با اجرای این میزان شبکه‌گذاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت متصل می‌شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

 

وی در ادامه افزود:

با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر از این تعداد اکنون هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است.

اکنون ۱۸۴ روستای بالای ۲۰خانوار استان کرمانشاه فاقد شبکه اینترن‍ت است که با برنامه ریزی انجام شده در سال جاری تمام این روستاها به شبکه اینتریت متصل می‌شود.

 

بهنیا با بیان این که سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه اینتر‌نت مناطق روستایی استان کرمانشاه اجرا شد، گفت:

در ۲ ماه گذشته ۱۴۴ روستای استان از خدمات مکالمه و اینترن‍ت تلفن همراه بهره‌مند شدند و تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت به هزار و ۵۲۸ روستا رسید.

 

*** بیش از ۴۷۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

 

به گزارش پژواک، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در پایان از احداث یک سایت جدید مخابراتی توسط شرکت‌های وب در شبکه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی ۳G و ۴G خبر داد و با اشاره به بهره‌برداری ۱۳۳سایت از پروژه مشترک اپراتور ایرانسل و های‌وب، اظهار کرد:

یک سایت جدید دیگر با قابلیت استفاده از فناوری ۳G و ۴G از سایت‌های پروژه های‌وب در شبکه ایرانسل روشن و به بهره‌برداری رسیده است.

این سایت در روستای بانی گمکان احداث شد و روستاهای سیاران نهراب، بانی گلان و نهراب ده‌رش را با ۱۲۴ خانوار و بیش از ۴۷۰ نفر جمعیت به‌ صورت اقماری تحت پوشش آنتن‌دهی و اینترنت قرار می‌دهد.

ایرنا

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه