کد خبر:266398
پ
گوگل – فیسبوک و مایکروسافت
پژواک گزارش می‌دهد:

گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت رکورد هزینه لابی در اروپا را شکاندند

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت سه شرکتی هستند که بیشترین میزان هزینه را در قاره اروپا صرف مقابله با قوانین سختگیرانه بر علیه خود می‌کنند.

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت سه شرکتی هستند که بیشترین میزان هزینه را در قاره اروپا صرف مقابله با قوانین سختگیرانه بر علیه خود می‌کنند.

 

*** گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت رکورد هزینه لابی در اروپا را شکاندند

 

به گزارش پژواک، از نظر دو موسسه لابی کنترل و Corporate Europe Observatory این تلاش ها باید سیاست گذاران اتحادیه اروپا را هشیار کند تا قوانین لابی را در این قاره به روز کرده و پیش نویس های قوانین جدیدی را برای مقابله با انحصارطلبی شرکت های فناوری آمریکا تهیه کنند.

 
تا پیش از این شرکت های داروسازی، تولیدکننده سوخت های فسیلی، مالی و سازنده مواد شیمیایی در صدر فهرست شرکت های لابی کننده بودند، اما حالا شرکت های فناوری جایگزین آنها شده اند. افزایش توان و قدرت لابی شرکت های فناوری و صنعت دیجیتال بازتاب نقش فراینده این شرکت ها در جامعه است.
 
 
 
در بخش دیگری از گزارش این موسسه آمده است:
 
این وضعیت موجب نگرانی است که پلتفرم ها می توانند از نفوذ و قدرت خود برای تضمین شنیده شدن صدایشان در برابر صداهای انتقادی و متقابل با خود استفاده کنند.
 
تحقیق یادشده حاکیست ۶۱۲ شرکت، گروه و انجمن بیش از ۹۷ میلیون یورو در سال صرف لابی کردن برای تاثیرگذاری بر سیاست های اقتصاد دیجیتال اتحادیه اروپا می کنند. گوگل با صرف ۵٫۷۵ میلیون یورو در صدر است و فیس بوک و مایکروسافت با ۵٫۵ و ۵٫۲۵ میلیون یورو در رتبه های دوم و سوم هستند. اپل با ۳٫۵ میلیون یورو، هواوی با ۳ میلیون یورو و آمازون با ۲٫۷۵ میلیون یورو در رتبه های بعدی هستند.
 
هدف اصلی از صرف این هزینه های سنگین ایجاد تغییراتی در قوانین جدید مصوب اتحادیه اروپا در مورد دامنه اختیارات و وظایف این شرکت ها و نیز کاهش کنترل محتوای دیجیتال در دسترس از طریق پلتفرم های این شرکت‌ها است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه