کد خبر:259303
پ
هوش مصنوعی
پژواک گزارش می‌دهد:

اعلام نگرانی رسمی آمریکا از پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی

کمیسیون امنیت ملی آمریکا در حوزه هوش مصنوعی هشدار داد در صورت عدم سرمایه‌گذاری جدی داخلی، چین تا یک دهه دیگر پیشتاز جهان در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد.

کمیسیون امنیت ملی آمریکا در حوزه هوش مصنوعی هشدار داد در صورت عدم سرمایه‌گذاری جدی داخلی، چین تا یک دهه دیگر پیشتاز جهان در حوزه ه‍وش مصنوعی خواهد شد.

 

*** پیشتازی چین در حوزه هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، براساس تازه‌ترین گزارش امنیت ملی آمریکا در مورد تحولات هوش مصنوعی در آمریکا، تهدید چین در این زمینه کاملاً جدی است و این کشور با سرعت در حال ارتقای قابلیت‌های خود در این بخش است.

در بخشی از این گزارش ۷۵۰ صفحه‌ای تصریح شد که چین از توانمندی، استعداد و جاه طلبی لازم برای پیشی گرفتن از آمریکا و تبدیل شدن به رهبر جهان در حوزه ه‍وش مصنوعی تا یک دهه دیگر برخوردار است و اگر ایالات متحده در این زمینه سرمایه‌گذاری جدی نکرده و توانمندی‌های رایانه‌ای خود را ارتقا ندهد با خطر جدی مواجه خواهد شد.

در ادامه گزارش مذکور هشدار داده شده که هوش مصنوعی خطر تهدیدهای ناشی از حملات سایبری و انتشار اخبار جعلی را تشدید می‌کند و در این زمینه روسیه و چین به طور جدی آمریکا را تهدید می‌کنند.

 

*** سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی

 

استفاده محدود از حملات سایبری مبتنی بر ه‍وش مصنوعی تنها نوک کوه یخ را به ما نشان می‌دهد.

تشدید بحران‌های جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا و گرمایش زمین همکاری برای مقابله با این تهدید امنیت ملی را ضروری کرده است.

در این گزارش که زیر نظر اریک اشمیث مدیرعامل سابق گوگل و رئیس کمیسیون مذکور تهیه شده، از دولت آمریکا خواسته شده تا ۴۰ میلیارد دلار در حوزه تحقیق و توسعه مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه