کد خبر:260661
پ
ریور
پژواک گزارش می‌دهد:

پیام‌رسان ایرانی ریور رقیب جدید واتس‌اپ

پیام رسان ریور یک مسنجر ایرانی است که با تبلیغات گسترده و استفاده از یک نام خارجی به دنبال یافتن راهی برای ورود به گوشی کاربران است.

پیام رسان ریور یک مسنجر ایرانی است که با تبلیغات گسترده و استفاده از یک نام خارجی به دنبال یافتن راهی برای ورود به گوشی کاربران است.

 

*** تلگرام؛ محبوب‌ترین پیام‌رسان در ایران

 

به گزارش پژواک، در بحبوحه تولید، عرضه و حمایت از پیام‌رسان‌های ایرانی، انتقاد از فیلتر تلگرام، کاهش محبوبیت واتس‌اپ، روی کار آمدن سیگنال و فیلتر شدن آن، برخی از شرکت‌ها برای مطرح شدن در این بازار درهم و برهم، از روش‌های خلاقانه برای دیده شدن استفاده می‌کنند.

پس از فیلترینگ تلگرام در سال ۹۷، هنوز هم جایگزین مناسبی برای این پیام‌رس‍ان پیدا نشده و همچنان تلگرام به عنوان محبوب‌ترین پیام‌رس‍ان در ایران شناخته می‌شود، البته واتس‌اپ نیز کاربران بسیاری دارد اما ریزش شدید کاربران این پیام‌رسان پس از جنجال‌هایی که بر سر آپدیت جدید آن به وجود آمد، به خوبی نشان داد که مردم به ‌اجبار از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

 

*** دلایل عدم استقبال از پیام‌رسان‌های ایرانی

 

از سال ۹۷ که تلگرام در ایران فیلتر شد، به یک‌باره طبع حمایت از پیام‌رسان داخلی در میان مدیران و مسئولان بالا گرفت و تمام سیاست‌ها به سمت رشد سروش، ایتا، بله، آی‌گپ، بیسفون و… متمایل شد.

البته بزرگ‌ترین مشکل هم همین بود، تعداد زیادی پیام‌رس‍ان ایرانی که در مجموع توانایی خدمت‌رسانی در حد و اندازه‌های تلگرام را نداشتند.

کندی ارسال پیام، ناپایدار بودن سرور، مشکلات متعدد برای ثبت نام، عدم ارسال فایل و… تعدادی از مشکلات اساسی پیام‌رسان‌های ایرانی بودند.

همه آن‌ها نیز اذعان داشتند سرورهای‌شان آمادگی حضور این همه کاربر را نداشت و متاسفانه در گام اول شکست خوردند.

حالا که وضعیت پیام‌رس‍ان‌های داخلی بهبود پیدا کرده، اما اعتماد عمومی مردم نسبت به پیام‌رسان‌های داخلی از بین رفته و به جز عده معدودی، کاربران از پیام‌رس‍ان‌های داخلی استفاده نمی‌کنند.

به همین دلیل هنوز جایگزینی برای تلگرام پیدا نشده است، سیگنال گزینه‌ای بود که به تازگی مطرح شد اما در همان ابتدا فیلتر شد. 

حال که اعتمادی به پیام‌‎رس‍ان داخلی نیست و پیام‌رسان‌های خارجی هم به جز واتس‌اپ، همگی فیتلر شده‌اند، چگونه یک پیام‌رس‍ان می‌تواند مطرح شود؟

 

*** پیام‌رسان ایرانی با اسم یک شرکت آلمانی

 

 

پیام‌‌رسان ریور یک مسنجر نسبتا جدید است که در ایران و توسط تیم روناک‌سافت تولید شده است.

تبلیغاتی گسترده برای پیام‌رس‍ان ریور آغاز شده اما ریور خود را در قالب یک پیام‌رس‍ان خارجی جای داده و به این شکل به دنبال جلب اعتماد کاربران است.

پیام‌رس‍ان River به نوعی تبلیغ می‌کند که اصالت ایرانی آن مشخص نباشد.

این اپلیکیشن در حال حاضر در پلی‌استور عرضه شده و تمام مشخصات و حتی چند کامنتی که دریافت کرده به زبان انگلیسی است، تبلیغات خود اپلیکیشن نیز مانند پیام‌رسان‌های خارجی بوده و با نام خارجی که برای این پیام‌رس‍ان انتخاب شده، کاربران احساس می‌کنند که با یک مسنجر خارجی جذاب و جدید مانند سیگنال طرف هستند، اما وقتی کمی دقت می‌کنید، متوجه ماهیت ایرانی آن خواهید شد.

 

*** پیام‌رسان ایرانی ریور

 

به گزارش پژواک، تمام مشخصه‌ها در صفحه معرفی این پیام‌رسان در گوگل‌پلی به ایرانی بودن آن اشاره‌ای ندارد، حتی نام شرکت تولیدکننده اپلیکیشن نیز به جای روناک‌سافت، شرکت MH Germany ثبت شده و طبیعتا شما فکر خواهید کرد این پیام‌رسان محصول یک شرکت آلمانی است.

MH Germany یک شرکت ارتباطی و خدماتی در حوزه فناوری است که به نظر می‌رسد برخی خدمات پیام‌رس‍ان ریور از طریق این شرکت تامین می‌شود، اما به هر شکل مالک، تیم تولید، طراح و پشتیبانی پیام رسان ریور، تیم ایرانی روناک‌سافت است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه