کد خبر:266709
پ
شاد
پژواک گزارش می‌دهد:

پلتفرم «شاد» سمبلی از ایران دیجیتال

شبکه شاد با ثبت رکورد بیش از ۱۸ میلیون کاربر در سراسر کشور، بزرگ‌ترین نرم‌افزار ارتباطی – آموزشی ایران است که این روزها با پایان یافتن تعطیلات تابستانی، بار دیگر مورد توجه دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

شبکه شاد با ثبت رکورد بیش از ۱۸ میلیون کاربر در سراسر کشور، بزرگ‌ترین نرم‌افزار ارتباطی – آموزشی ایران است که این روزها با پایان یافتن تعطیلات تابستانی، بار دیگر مورد توجه دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

 

*** پلتفرم «شاد» سمبلی از ایران دیجیتال

 

به گزارش پژواک، شبکه شاد که محصول همکاری همراه اول و وزارت آموزش و پرورش است، توانست در روزهای اوج شیوع کرونا، بار تعطیلی مدارس را یک‌تنه به دوش بکشد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال گذشته نزدیک به ۱۱۶ هزار نفر مدیر مدرسه، ۷۳۲ هزار معلم و میلیون‌ها دانش‌آموز در شاد فعالیت داشتند.

در خصوص شبکه شاد بد نیست بدانید این سامانه تاکنون بیش از ۲۴ میلیون نصب داشته و تا حد زیادی توانسته معضلات و کمبود ارتباط دانش‌آموز و معلم را مرتفع سازد و با مصوبه شورایعالی فضای مجازی نیز حوزه فعالیت‌های این شبکه گسترده‌تر از قبل هم می‌شود، به‌طوری‌که شرایط حضور کسب‌و‌کارهای حوزه آموزش نیز به این شبکه آموزشی فراهم می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از ۳۰۰ هزار کانال در شاد ایجاد شده که بزرگ‌ترین کانال اطلاع‌رسانی است. همچنین شبکه شاد ۲۴ میلیون و ۶۳۴ هزار مرتبه نصب‌شده که حدود ۲۲ میلیون مورد منحصربه‌فرد است و تکرار نصب در این آمار نیست.
همچنین ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر در شبکه شاد حضور دارند و براساس آمار شاد ۱۳ میلیون کاربر هفتگی و ۱۰ میلیون و ۲۳۷ هزار نفر کاربر روزانه دارد.

 

*** مبادله ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته

 

جالب است بدانید ۴۷ میلیارد پیام در سال گذشته در شبکه شاد مبادله شده که اگر به تعداد دانش‌آموزان و معلمان تقسیم کنیم می‌توان گفت تقریباً هر شخص چهار هزار پیام ارسال کرده است. همچنین تا‌کنون ۱۶ میلیارد فایل مبادله شده که معادل آن هر فرد ۱۲۰۰ فایل ارسال و دریافت کرده است.
ایده راه‌اندازی شبکه‌ای با امکانات «شاد» چند سال پیش مطرح‌شده بود، اما هیچ‌وقت طی این سال‌ها عملیاتی نشد تا اینکه از اول اردیبهشت ۱۳۹۹ به‌طور رسمی آموزش به دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از طریق شاد آغاز شد و اکنون امکان تحصیل دوره ابتدایی و متوسطه اول و دوم، دانشگاه‌ها، ناشنوایان و پیش‌دبستانی‌ها فراهم شده ‌است.
با وجود تجربه موفقی که شاد در سال تحصیلی گذشته رقم زد، این روزها با افزایش روند واکسیناسیون عمومی و بازگشایی نسبی مدارس کشور، برخی درباره آینده شاد گمانه‌زنی‌هایی مطرح می‌کنند که اگر قرار باشد مدارس باز شوند،‌ تکلیف شاد چه می‌شود؟

 

*** سرپرست وزارت آموزش و پرورش

 

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص شبکه شاد و تداوم استفاده از آن معتقد است: برگشت به شرایط قبل از کرونا متصور نیست، بنابراین در صورت بازگشایی تمام مدارس، این شبکه به‌عنوان شبکه دانش‌آموزی جزو ارکان نظام تعلیم و تربیت است و به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های آموزشی، ممکن است به یکی از سه حالت مکملی، مقومی یا اصلی برای دانش‌آموزان ارائه شود.

 

علیرضا کاظمی که اخیراً در حاشیه بازدید همراه اول درباره شبکه شاد تأکید می‌کند: «از همراه اول به خاطر همکاری با آموزش و پرورش در استمرار آموزش‌ها در دوران کرونا و تولید یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها در دو سال اخیر تشکر می‌کنم.»

 

وی از آغاز سال تحصیلی با شاد خبر داد و افزود: هرچند ممکن است مناطق کم‌جمعیت و دوردست تحت پوشش آموزش‌های مجازی نباشند و آموزش‌ها به‌صورت حضوری ارائه شود، اما حدود ۷۰درصد از دانش‌آموزان مهر را با شاد آغاز خواهند کرد.
موبنا

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه