کد خبر:258667
پ
بنگاه‌های اقتصادی
معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران:

ارتقای بنگاه‌های اقتصادی خلاق با همکاری سازمان یونیدو

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از ارتقا بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط ایران با همکاری مشترک با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو خبر داد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران از ارتقا بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط ایران با همکاری مشترک با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو خبر داد.

 

*** اهداف اصلی این همکاری

 

به گزارش پژواک، شهره ناصری در تشریح دستاوردهای مرحله نخست پروژه همکاری مشترک ایران با سازمان یونیدو در ترویج و ارتقا بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط و توانمند سازی و حمایت مالی کسب و کارها، اظهار داشت:

پروژه مشترک سازمان فناوری اطلاعات ایران با یونیدو، طرحی است که با توجه به شناسایی ظرفیت موجود در کشور و اهداف اسناد ابلاغی توسعه کشور در حوزه رشد و توسعه کسب و کارها شکل گرفت.

این پروژه در دی‌ماه ۱۳۹۷ و با امضای تفاهم‌نامه مشترکی میان رئیس کل یونیدو و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کار خود را آغاز کرد.

در ادامه این همکاری و در فروردین سال ۱۳۹۸، شرح اقدامات مشترک، تدوین و مورد مبادله قرار گرفت و در شهریور سال جاری، قرارداد آن منعقد شد.

 

وی در ادامه، تصریح کرد:

کمک به رشد و متنوع سازی اقتصاد، افزایش صادرات، تسهیل ورود ایران در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و تجاری در منطقه از طریق تقویت قابلیت‌های فنی در سطح ملی و هم‌چنین تقویت رقابت پذیری استارت‌آپ‌ها و اسکیل آپهای مرتبط با بخش فاوای محلی، از اهداف اصلی این همکاری است.

 

*** اجرای ۳ پروژه در راستای تحقق اهداف این همکاری

 

به گزارش پژواک، معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران در پایان با اشاره به اجرای ۳ پروژه در راستای تحقق اهداف این همکاری مشترک، بیان کرد:

سامانه ایران نوآفرین، از جمله سامانه‌های مؤثری است که امکان رشد و شکوفایی کسب و کارها را از طریق تسهیل دسترسی به اطلاعات، فراهم سازی امکانات مورد نیاز ذینفعان و یکپارچه‌سازی آنها را فراهم ساخت.

این سامانه که سکوی جامع کسب و کارهای نوپا نیز به شمار می‌رود در حوزه‌های نوآوری، هوشمندی، اقتصاد و تحول دیجیتال، مالی، مشاوره و بازاریابی نیز به فعالیت می‌پردازد.

خروجی اصلی پروژه ایران کارفا ارائه تسهیلات مالی قرض‌الحسنه جهت اشتغال‌زایی به عرضه‌کنندگان تخصصی و حرفه‌ای فعال، صندوق سرمایه‌گذاران جسور و شتاب‌دهنده‌های سازمانی است.

همچنین سومین اقدامی که می‌توان از آن یاد کرد نیز پروژه ترویج و ارتقا بنگاه‌های اقتصادی خلاق کوچک و متوسط است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه