کد خبر:261777
پ
morand-cars-swiss-hypercar-rendering
پژواک گزارش می‌دهد:

ورود سوئیس به دنیای هایپر کارهای الکتریکی با برند Morand Cars

برند سوئیسی Morand Cars، عزمش را جزم کرده که با یک هایپر کار هیبریدی، وارد بازار جهانی شود.

برند سوئیسی Morand Cars، عزمش را جزم کرده که با یک هایپر کار هیبریدی، وارد بازار جهانی شود.

 

*** هایپر کار الکتریکی با برند Morand Cars

 

به گزارش پژواک، روزی روزگاری، اگر قصد خرید یک سوپر اسپرت قدرتمند و پر سرعت را داشتید، فقط باید به سراغ محصولات ایتالیایی می‌رفتید. اما امروزه اوضاع متفاوت شده است.

دیگر هر لحظه باید منتظر معرفی یک سوپر اسپرت از هر کشور یا کمپانی خودروسازی باشیم.

البته بیشتر این ایده‌ها به مرحله عمل نمی‌رسند، اما برند سوئیسی Morand Cars عزمش را جزم کرده که با یک هایپر کار هیبریدی، وارد بازار جهانی شود.

این نخستین هایپر کار ساخت سوئیس است.

Morand Cars برای ساخت آن، با یک شرکت سوئیسی دیگر به نام Bcomp همکاری کرده است.

شرکتی که در ساخت کامپوزیت و مواد پایدار، تخصص دارد. ایده اصلی آنها، ساخت یک هایپر کار قوی و محکم است که با محیط زیست هم سازگاری داشته باشد.

از کامپوزیت‌های فیبر طبیعی برای شکل دادن به بدنه و کابین این خودرو، استفاده کرده اند.

ظاهرا شرکت Bcomp با تیم فرمولا ۱ هم برای ساختن صندلی‌هایی از جنس کامپوزیت فیبر طبیعی، همکاری دارد. در واقع، خود شخص مدیر عامل کمپانی Morand Cars هم تجربیات خوبی در بخش‌های مهندسی و مسابقات دارد.

بنابراین می‌توان امیدوار بود که در پشت صحنه این خودروساز نوپا، دانش فنی بالایی نهفته است.

 

*** شگفت‌زده شوید!

 

اکنون باید خودتان را آماده کنید تا بیش از پیش، شگفت زده شوید.

این هایپر کار بدون نام، قرار است که هم به شکل تمام برقی و هم در نسخه پلاگین هیبرید، روانه بازار گردد.

در هر دو نسخه، قدرت موتور به چهار چرخ خودرو انتقال می‌یابد. در نسخه هیبرید، پیشرانه بنزینی V10 با سه موتور الکتریکی کار می‌کند تا قدرت تقریبی ۱,۲۰۰ اسب بخاری را به بیرون بفرستند.

اما نسخه برقی اتمام حجت کمپانی سوئیسی با ماست! چرا که با چهار موتور الکتریکی، در مجموع چیزی نزدیک به ۲,۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

در رابطه با فرایند شارژ، بد نیست بدانید که باتری‌های نسخه EV در کمتر از ۱۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شوند که البته این موضوع تا حد زیادی به نوع شارژر مورد استفاده شما هم بستگی دارد.

 

*** شتاب

 

به گزارش پژواک، وزن مدل هیبریدی را ۳,۰۲۰ پوند (۱,۳۷۰ کیلوگرم) تخمین می‌زنند. در حالی که نسخه تمام برقی سبک‌تر است و فقط ۲,۷۵۵ پوند (۱,۲۵۰ کیلوگرم) وزن دارد. حداکثر سرعت هر دو مدل را بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده‌اند.

در خصوص شتاب، فعلا فقط درباره مدل هیبرید می‌دانیم که برای رساندن خود از حالت سکون به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، به ۶.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. البته که همه این اعداد و ارقام بر روی کاغذ اند و فعلا به مرحله عمل نرسیده‌اند.

Morand Cars فعلا در فاز اول از سه فاز توسعه محصولاتش به سر می‌برد و ما هنوز موفق به دیدن یک پرتو تایپ فیزیکی از خودروهای این شرکت نشده‌ایم.

آیا سرانجام سوئیس صاحب یک برند مطرح در زمینه ساخت سوپر اسپرت خواهد شد یا Morand Cars هم همان مسیری را می‌پیماید که استارتاپ‌های ناکام پیش از او، طی کرده اند؟ این خودرو که فعلا وارد فاز دوم طراحی و تولید شده، طبق ادعای سازنده، از سال ۲۰۲۲ آماده ورود به بازار می‌شود.

 

 

انتهای پیام/// 

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه