کد خبر:276
پ
afghanestan
ترامپ

می خواهم بدانم ۱۷ سال در افغانستان چه کردیم؟

رئیس جمهوری آمریکا طی دیدار با ۴ نظامی بلند پایه این کشور که در افغانستان خدمت می کردند از آنها خواست تا وضعیت جنگ ۱۷ ساله آمریکا در افغانستان را بر اساس تجربیات خود شرح دهند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی دیدار با ۴ افسر این […]

رئیس جمهوری آمریکا طی دیدار با ۴ نظامی بلند پایه این کشور که در افغانستان خدمت می کردند از آنها خواست تا وضعیت جنگ ۱۷ ساله آمریکا در افغانستان را بر اساس تجربیات خود شرح دهند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جمهور، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا طی دیدار با ۴ افسر این کشور که در افغانستان خدمت کرده اند، از آنها خواست تا دیدگاه های خود را در مورد آینده جنگ آمریکا در افغانستان بیان کنند.
بر اساس جزئیات، ترامپ طی دیداری که در کاخ سفید با این نظامیان داشت گفت: می خواهم بدانم در آنجا چه می گذرد و باید براساس نظریه های جدید چه انجام اقدامی انجام دهیم.
وی خطاب به «مایکل واگنر»، «زکاری بومن»، «هنری آدامز» افسران نیروی زمینی ارتش و «ایریک بریچ» افسر نیروی هوایی آمریکا گفت که ایده های زیادی از افراد متعددی شنیده ام؛ اما می خواهم از کسانی که در میدان جنگ بوده اند، بشنوم.
ترامپ اعلام کرد که می خواهم افکار و دیدگاههای این ۴ نظامی بلند پایه که زمان زیادی را در افغانستان سپری کرده اند بدانم، چرا که این افراد در میدان جنگ بوده و احتمالاً بهتر از هرکس دیگری از وضعیت جنگ درافغانستان آگاه هستند.
وی در ملاقات با این افسران آمریکایی گفت: جنگ افغانستان طولانی ترین جنگ آمریکا است، تقریباً سال های زیادی در آنجا حضور داریم که نزدیک به ۱۷ سال می شود و من می خواهم بدانم که چرا در این ۱۷ سال در افغانستان هستیم.
لازم به ذکر است که ملاقات ترامپ با نظامیان آمریکایی خدمت کرده در افغانستان، در حالی صورت می گیرد که قرار است وزارت دفاع این کشور به زودی تصمیم خود را درباره اعزام نظامیان بیشتربه افغانستان، اعلام کند.
رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته با افزایش اختیارات پنتاگون در افغانستان به وزارت دفاع این کشور اجازه داد تا در مورد افزایش نظامیان آمریکایی در افغانستان با دست باز اقدام کند.
از آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ تاکنون استراتژی آمریکا درباره افغانستان واضع نشده است اما مقامات ارشد نظامی این کشور از جمله وزیر دفاع و مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفری به افغانستان داشته و با مقامات افغانستانی و فرماندهان آمریکایی و ناتو دیدار کرده اند.
انتظار می رود به زودی، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا استراتژی بازنگری شده ایالات متحده را درباره جنگ افغانستان، به کاخ سفید ارائه کند.

منبع
خبرگزاری مهر
کلیدواژه : آمریکاافغانستان
ارسال دیدگاه