کد خبر:258390
پ
زندگی هوشمند
مدیرعامل فاوای شهرداری خبر داد

راه‌اندازی نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران از راه‌اندازی نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران خبر داد.

مدیرعامل فاوای شهرداری تهران از راه‌اندازی نخستین مرکز زندگی هوشمند در تهران خبر داد.

 

*** اهمیت داده در هوشمندسازی شهرها

 

به گزارش پژواک، محمد فرجود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایران ایتکس، نخستین نمایشگاه مجازی در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، به شکل مجازی آغاز به کار کرد، ضمن تاکید بر اهمیت داده در هوشمندسازی شهرها، از راه‌اندازی نخستین مرکز زندگی هوش‍مند در تهران خبر داد و اظهار داشت:

جریان داده بوسیله شهروند، کسب ‌و کارهای خصوصی و سازمان‌های عمومی ایجاد می‌شود و در یک شهر هوش‍مند می‌توان با استفاده از این داده‌ها، خدمات داده‌محور، مدل‌های تازه تجاری و نوآوری تولید کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به جایگاه شهرداری‌ها در این حوزه افزود:

شهرداری‌ها در شهر هوشمند، باید پلتفرم‌ها و دسترسی‌های مورد نیاز کسب‌وکارهای نوآور را ایجاد و با ارائه API های خود به این کسب ‌و کارها، زمینه را برای ارائه انواع خدمات نوآورانه به شهروندان و خلق ارزش برای آن‌ها فراهم کنند.

 

*** راه‌اندازی مرکز زندگی هوشمند در تهران

 

فرجود با اشاره به دو فاز برنامه‌ریزی و توسعه پلتفرمی برای هوش‍مندسازی تهران، گفت:

سه سال گذشته اقدام‌های زیادی در حوزه تهران هوش‍مند و نوآوری در پایتخت انجام شده است.

در شورای راهبردی و مرکز تهران هوش‍مند، سیاستگذاری متمرکز در مسیر حرکت به سمت شهر هوشمند در شهرداری تهران را انجام داده‌ایم و به سوی اجرای انواع پروژه‌های هوش‍مندسازی قدم برداشتیم که بسیاری از این پروژه‌ها به مرحله اجرا و عملیاتی وارد شده و اکنون مورد استفاده شهروندان است.

 

وی با اشاره به پروژه‌های برنامه تهران هوش‍مند مانند مراکز نوآوری، پارک هوش‍مند حاشیه‌ای، API، اپلیکیشن دوچرخه و راه‌اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی شهر هوش‍مند، در زمینه برنامه‌های پیش رو، تصریح کرد:

قصد داریم به زودی نخستین مرکز زندگی هوشمند (Living Lab) را در تهران راه‌اندازی و همچنین در سال آتی چند پروژه‌مبتنی بر اینترنت اشیا را در جهت مدیریت بهینه منابع و حفاظت از محیط شهری اجرا خواهیم کرد.
توجه و مشارکت انواع ذی‌نفعان شهر هوش‍مند به‌ویژه شهروندان و بخش خصوصی، داده‌محور بودن و پایداری شهری از جمله اهداف کلیدی برنامه تهران هوش‍مند است.

 

*** همکاری با دانشگاه‌ها برای راه‌اندازی مرکز زندگی هوشمند

 

به گزارش پژواک، مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران در پایان به همکاری گسترده با دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت:

براساس نیازهای مدیریت شهری پروژه‌های فراوانی در نتیجه‌ی این همکاری‌ها، در حوزه‌هایی مثل تحلیل داده، هوش مصنوعی، متن‌کاوی، پیش‌بینی آلودگی هوا و… با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از استادان و دانشجویان انجام شده و یک نمونه موفق از ارتباط دانشگاه با شهرداری بوده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه