کد خبر:264427
پ
۶۱۸۴۸۲۱۲
پژواک گزارش می‌دهد:

فعالیت بزرگ ترین صرافی جهان در انگلیس ممنوع شد!

دولت انگلیس از صرافی باینانس خواست تا به فعالیت های خود در این کشور خاتمه دهد.

دولت انگلیس از صرافی باینانس خواست تا به فعالیت های خود در این کشور خاتمه دهد.

 

*** فعالیت بزرگ ترین صرافی جهان در انگلیس ممنوع شد!

 

به گزارش پژواک، سازمان تنظیم مقررات مالی انگلیس با صدور دستورالعملی به صرافی باینانس از آن خواسته است تا در سریع ترین زمان ممکن به کلیه فعالیت های خود در انگلیس خاتمه دهد.

این نهاد همچنین به مشتریان این صرافی در انگلیس هشدار داده است که کلیه مسیولیت های تداوم استفاده از این پلتفرم بر عهده خودشان خواهد بود.

اگرچه هنوز انگلیس برای انجام فعالیت های مرتبط با ارزهای دیجیتالی قانون خاصی ندارد اما نهادها و موسساتی که این خدمات را ارایه می دهند از جمله صرافی های ارزهای دیجیتالی باید از نهادهای نظارتی مجوز بگیرند.

طبق دستورالعمل این سازمان انگلیسی به صرافی باینانس، این صرافی موظف است پیغامی با مضمون صرافی باینانس مجاز به انجام فعالیت در انگلیس نیست، را به کاربران انگلیسی نمایش دهد.

صرافی باینانس همچنین مکلف شده است تا اطلاعات مربوط به تراکنش های مشتریان انگلیسی را به نهادهای ناظر گزارش دهد. هنوز مشخص نیست چرا چنین تصمیمی علیه باینانس گرفته شده اما در بیانیه نهاد انگلیسی آمده است باینانس به طور جدی الزامات قانونی را نادیده گرفته و امنیت مالی کاربران خود را به خطر انداخته است.

صرافی باینانس در ماه های اخیر محبوبیت زیادی بین کاربران انگلیسی یافته و شمار افراد فعال در آن به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده بود.

این صرافی قانون مصوب ماه ژانویه که کلیه صرافی های دیجیتالی را مکلف به ثبت نام در سامانه ارزهای دیجیتالی و گزارش دهی های مشکوک به پولشویی می کرد، نادیده گرفته بود. تاکنون تنها پنج صرافی ارزهای دیجیتالی در انگلیس در این سامانه ثبت نام کرده اند.

انگلیس تنها کشوری نیست که رویکرد سختگیرانه ای را مقابل باینانس اتخاذ کرده است: نمایندگان مجلس ژاپن نیز پیشتر با صدور اخطاریه ای به این صرافی اعلام کرده بودند فعالیت های آن در این کشور غیرقانونی است.

در آمریکا نیز مقامات وزارت دادگستری و اداره خدمات درآمدی از باینانس خواسته بودند اطلاعات مربوط به تراکنش های مشکوک به پولشویی و فرار مالیاتی را در اختیار آن ها قرار دهند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه