کد خبر:270670
پ
کروز
پژواک گزارش می‌دهد:

فساد اقتصادی در یک شرکت قطعه‌سازی/ بارگذاری کارت پستال به‌جای اسناد واردات در سامانه گمرک!

کیفرخواست پرونده فساد اقتصادی یک شرکت قطعه‌سازی نشان می‌دهد، این شرکت به‌جای ارائه اسناد واردات کالاها، کارت پستال در سامانه گمرک ثبت می‌کرده است.

کیفرخواست پرونده فساد اقتصادی یک شرکت قطعه‌سازی نشان می‌دهد، این شرکت به‌جای ارائه اسناد واردات کالاها، کارت پستال در سامانه گمرک ثبت می‌کرده است.

 

*** تخلف شرکت قطعه‌سازی کروز

 

به گزارش پژواک، یکی از مواردی که در دادگاه شرکت قطعه‌سازی کروز که متهم به بیش از ۳۳ هزار میلیارد تومان قاچاق سازمان‌یافته است، مطرح شده ارائه تصاویر غیرمرتبط به جای اسناد گمرکی بوده است.

بر اساس اعلام نماینده دادستان در پنجمین جلسه رسیدگی به پرونده کروز که ۹ بهمن برگزار شد متهم فاتحی در خصوص جعلی بودن اسناد ترخیص شرکت کروز گفته است که شرکت کروز اسناد ترخیص را خودشان درست می‌کردند به دلیل اینکه این شرکت در مسیر سبز کمیته ترخیص قرار دارد و خط تولید آن روزانه به مواد اولیه نیاز دارد، گمرکات مجبور به تأیید اسناد ترخیص هستند به عنوان مثال زمانی که اسناد نامرتبط را به جای اسناد واقعی در سامانه گمرک بارگذاری می‌کنند نشانگر این است که منتظر ارسال اسناد از مبدأ نمانده‌اند.

متهم فاتحی به صراحت اقرار کرده است که تاکنون از طرف وی هیچ‌گونه مکاتبه‌ای با مقامات قضایی مبنی بر جعلی بودن اسناد ترخیص شرکت کروز انجام نشده است.

با بررسی فایل‌های ترخیص کالا گمرک ایران مشخص شده است که برای بیش از ۲ هزار کوتاژ محموله با اسناد جعلی و یا تصاویر غیر مرتبط گواهی ترخیص صادر شده است.

تصویر بدون متن ۵۹ سند، تصویر با متن در خصوص موضوع مادر ۴۷ سند، تصویر بدون سند ۲۰۲ عدد، تصویر کامل رنگی قرمز و مشکی ۳۹ عدد، تصاویر مخدوش ۴ عدد، درمجموع ۳۴۷ سند غیر مرتبط در اسناد گمرک بارگذاری شده است.

 

نمونه تصویر بارگذاری شده

 

*** وظیفه نظارت بر اسناد بر عهده چه کسی است؟

 

همچین بر اساس اعلام نماینده دادستان متهم فاتحی در رابطه با جعلی بودن اسناد ترخیص گفته است که کارشناسان درب خروج باید بررسی لازم را انجام می‌دادند و کارشناسان ارزیابی نیز باید اسناد را ارزیابی و در صورت وجود تخلف به مسئول بازبینی گزارش می‌دادند.

متهم فاتحی مسئولیت عدم نظارت بر اسناد جعلی را بر عهده مسئول ارزیابی درب خروج و بازبینی می‌داند در حالی که وی از جعلی بودن اسناد اطلاع داشته و به دستور وی کالاها به صورت درصدی ترخیص می‌شدند.

ایرنا

 

نمونه تصویر بارگذاری شده

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه