کد خبر:267065
پ
انصاری
با حکم وزیر ارتباطات؛

علی‌ اصغر انصاری، دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب شد

وزیر ارتباطات در حکمی علی‌ اصغر انصاری را به عنوان دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب کرد.

وزیر ارتباطات در حکمی علی‌ اصغر انصاری را به عنوان دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات منصوب کرد.

 

*** انتصاب دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات

 

به گزارش پژواک، با احکام جداگانه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، علی‌اصغر انصاری به‌عنوان «معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» و با حفظ سمت به‌عنوان «مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» منصوب شد.

عیسی زارع‌پور با صدور حکم «معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» برای علی اصغر انصاری از زحمات فرهاد معارفی در این مسئولیت نیز قدردانی کرد.

 

اهم انتظارات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در حکم انتصاب علی اصغر انصاری آمده به شرح زیر است:

برنامه‌ریزی کلان برای توسعه صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور در تعامل با تمامی ذینفعان در بخش دولتی و خصوصی؛ راهبری و نظارت کلان و ارزیابی عملکرد فعالیت‌های ستاد وزارت، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه برای تحقق برنامه‌ها و اهداف مصوب؛ ایجاد انسجام و راهبری نظام بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در ستاد وزارت، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه؛ ایجاد سامانه یکپارچه برخط برای پایش اطلاعات و آمار بخش و نظارت بر برنامه‌ها و پروژه‌ها و ارتقا سطح تعاملات با سازمان برنامه‌وبودجه و نهادهای نظارتی.

 

همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن قدردانی از مهدی کریمی نیسیانی، طی حکمی علی‌اصغر انصاری را با حفظ سمت به‌عنوان «مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات» منصوب کرد.

 

در حکم عیسی زارع‌پور خطاب به علی‌اصغر انصاری به عنوان مجری و دبیر شورای راهبری توسعه شبکه ملی اطلاعات انتظارات زیر مطرح شده است:

تشکیل شورای راهبری و برنامه‌ریزی و پیگیری مستمر اجرای شبکه ملی اطلاعات بر اساس سند «طرح کلان و معماری شبکه ملی اطلاعات» و نظارت برخط بر پیشرفت پروژه‌ها؛ پیش‌بینی و تخصیص بودجه مورد نیاز هر یک از بخش‌های وزارتخانه برای اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات و نیز هماهنگی و همکاری سازنده با مرکز ملی فضای مجازی به‌عنوان نهاد ناظر بر توسعه شبکه ملی اطلاعات.

 

*** علی‌اصغر انصاری کیست؟

 

علی‌اصغر انصاری بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات ایران را در کارنامه خود دارد و پیش از این رئیس مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مخابرات از دانشگاه علم و صنعت است.

«معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات»، «رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات»، «قائم‌مقام مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت» و «مدیرکل اجرایی فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات» از جمله سوابق اجرایی او در سال‌های گذشته است.

نویسنده: فائزه رجبی

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه