کد خبر:262290
پ
سیستم عامل
پژواک گزارش می‌دهد:

عرضه سیستم عامل iOS 14.5 با قابلیت محدود کردن ردیابی کاربران توسط نرم‌افزارها

به‌ روزرسانی نسخه‌های iOS 14.5 و iPad OS 14.5 با قابلیت محدود کردن ردیابی کاربران توسط نرم‌افزارها برای حفظ حریم خصوصی آن‌ها عرضه شد.

به‌ روزرسانی نسخه‌های iOS 14.5 و iPad OS 14.5 با قابلیت محدود کردن ردیابی کاربران توسط نرم‌افزارها برای حفظ حریم خصوصی آن‌ها عرضه شد.

 

*** حفظ حریم خصوصی کاربران

 

به گزارش پژواک، اپل به تازگی یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های سیستم عامل همراه خود را به کاربران عرضه کرده است.

این کمپانی به تازگی با عرضه iOS 14.5 و iPad OS 14.5 قابلیت‌های جدید و البته بسیار کاربردی را به دستگاه‌های کاربران خود افزوده است.

این کمپانی در قالب به‌ روزرسانی‌های یاد شده، سیستمی را معرفی کرده که برای ‌ای‌دی‌های دستگاه تبلیغ کننده به صدور مجوز نیاز دارد.

در این خصوص، اپل اظهار داشته است که این قابلیت با محدود کردن ردیابی کاربران توسط نرم‌افزارها می‌تواند حریم خصوصی آن‌ها را بیش از پیش حفظ کند.

با این حال و در مقابل، فیس بوک مدعی شده است که این سیستم جدید، به درآمد تبلیغاتی این شرکت آسیب‌های جدی وارد خواهد کرد.

 

*** ویژگی‌های نسخه جدید از سیستم عامل محبوب اپل

 

البته سایر ویژگی‌های این نسخه جدید از سیستم عامل محبوب اپل چندان بحث‌برانگیز نیستند.

برای مثال این به‌روزرسانی به شما اجازه می‌دهد که گوشی آیفون مجهز به فیس‌ای‌دی خود را با اپل واچ قفل‌گشایی کنید.

این قابلیت زمانی به درد می‌خورد که شما از ماسک صورت استفاده می‌کنید و به این ترتیب دیگر نیازی به وارد کردن پسورد دستگاه به منظور قفل‌گشایی آن نخواهید داشت.

عرضه نسخه iOS 14.5 همچنین با ارائه نرم‌افزار پادکست بازطراحی شده‌ای همراه شده است که گزینه‌های خرید اشتراک مختلفی برای آن در نظر گرفته شده است.

همچنین اگر شما گیمر هستید، احتمالا از دریافت پشتیبانی برای دسته‌های بازی پلی استیشن ۵ و اکس باکس سری اکس خوشحال خواهید شد.

به علاوه، از این پس اگر از سیری درخواست پخش موزیک داشته باشید، این دستیار هوش مصنوعی از شما در رابطه با نرم‌افزار پلیر انتخابی‌تان سوال خواهد کرد، ضمن اینکه امکان تنظیم نرم‌افزار پیش‌فرض وجود نخواهد داشت.

 

*** سیستم عامل iOS جذاب‌تر از نسخه‌های قبل نخواهد بود

 

به گزارش پژواک، شایان ذکر است، به صورت کلی قابلیت‌های این نسخه از سیستم عامل iOS جذاب‌تر از قابلیت‌های شایع شده در رسانه‌ها و بلاگ‌ها برای iOS 15 نخواهد بود.

با این حال اگر به حریم خصوصی‌تان اهمیت می‌دهید، می‌توانید به نصب این به‌ روزرسانی فکر کنید.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه