کد خبر:262067
پ
هواپیماهای آموزشی
بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

طراحی هواپیماهای آموزشی توسط شرکت‌های دانش‌بنیان

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید هواپیماهایی شدند که از آن‌ها در مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به تولید هواپیماهایی شدند که از آن‌ها در مراکز آموزشی استفاده می‌شود.

 

*** تولید هواپیماهای آموزشی برای ارتقای توان تخصصی خلبان‌ها

 

به گزارش پژواک، بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری، ارتقای سطح توان تخصصی خلبان‌ها با استفاده از توان دانش‌بنیان‌ها موضوعی است که به معاونت علمی و فناوری و نیروهای مسلح اجرایی شده است.

در سال‌های اخیر، با توجه به گسترش فعالیت‌های پروازی بالگرد و هواپیماهای سبک در ایران و میانگین بالای سن خلبانان قدیمی، توجه به تربیت و آموزش خلبان‌ها امری اجتناب‌ناپذیر است.

به همین دلیل نهادهای موثر و ذیربط در این حوزه تلاش کردند با تحقق این امر، سطح علمی و تخصصی خلبان‌های کشور را افزایش دهند.

بر همین اساس نیاز است بالگرد یا هواپیماهای تخصصی برای این کار طراحی شود و به آموزش خلبان‌ها اختصاص یابد.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری و موافقت نیروهای مسلح، توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، هواپیمای آموزشی با کاربری آموزش‌های مقدماتی و پایه را طراحی کردند.

این هواپیماهای آموزشی در مراکز آموزشی به کار گرفته شد.

 

*** آموزش فنون و خدمات هوایی

 

به گزارش پژواک، برای آموزش خلبان‌های خطوط هوایی فعالیت زیادی در جریان است که بخش زیادی از این اقدامات به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان در حال اجرا است و برخی ازاین تلاش‌ها به ثمر نشسته است و خلبانان کشور با کمک همین تولیدات داخلی و ایران‌ساخت آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند.

در حال حاضر در استان‌های مختلف کشور بیش از ۲۰ مرکز آموزشی خصوصی و شعبات مختلف مرکز آموزش فنون و خدمات هوایی مشغول به فعالیت هستند که از هواپیمای فوق سبک و سایر مدل‌های دیگر برای ارائه آموزش‌های خود استفاده می‌کنند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه